Сторінки блога

субота, 29 жовтня 2016 р.

Превентивне виховання в сучасній школі на прикладі КЗО "СЗОШ № 62 " Дніпровської міської ради


   Проблема превентивності завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних, медичних, правових, соціологічних досліджень у різних країнах світу. В Україні ця проблема набуває особливої гостроти, оскільки молодь формується в складних соціокультурних умовах економічних і політичних суперечностей, неврівноваженості соціальних процесів, криміногенності суспільства.
    Школа – це місце, де дитина проводить значну частину часу. Тому саме школа має великі можливості у здійсненні профілактичної роботи з учнями. Це єдиний організм з тісними взаємозв‘язками всіх його структурних компонентів. Одна з основних задач школи – створити здоровий  мікроклімат та ситуацію успіху  для учнів.
   Превентивне виховання в школі – це система підготовчих та профілактичних дій педагогів, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків та організацію належного догляду за діяльністю школярів.
Іноді це буває досить нелегко через негативний ( нажаль) приклад батьків.
    У нашій школі однією із основних задач є формування в учнів бажання жити, бути здоровими, чогось прагнути і обов`язково досягати, тому що сучасне життя потребує активної творчої особистості. Виховати її можна лише впроваджуючи у педагогічну практику стратегії розвитку критичного мислення. Завдання цієї стратегії полягає у „пробудженні свідомості”, коли молода людина усвідомлює реалії, що оточують її, і шукає шляхи передусім попередження, а вже потім розв'язання проблем. Такий підхід співзвучний концепції особистісно-орієнтованого навчання і нерозривно пов'язаний із застосуванням активних та інтерактивних технологій, в тому числі і тренінгових.
  Для того, щоб навчати сучасну молодь та бути для неї прикладом, щоб якісно і з користю проводити виховну роботу, необхідно навчатись самому, тому учителі біології та основ здоров`я, а також класні керівники відвідували курси  «Захисти себе від ВІЛ», «Школа проти СНІДу», «Дорослішай на здоров`я», «Курси гуманної педагогіки» та отримали відповідні сертифікати. Діяльність учителів біології та основ здоров`я, а також класних керівників  на уроках і позакласних заходах направлена на те, щоб сформувати у дитини правильне, чітке і стійке поняття про те, що таке здоров`я, які можливості воно відкриває перед людиною, і як його зберегти на довгі роки та стати здоровим та щасливим довгожителем.                                                                            
  Для досягнення поставленої мети ми використовуємо інтерактивні технології  на уроках, а також проводимо уроки – тренінги.


Також ми з учнями постійно працюємо і створюємо вистави, які повинні
сформувати правильне, толерантне ставлення до віл – інфікованих та хворих на СНІД людей. В цьому нам допомагають і медичні працівники. Робота над таким матеріалом разом з учнями дає можливість педагогу стати ближче до дітей, розвивати довірливі стосунки з учнями, впливати не з авторитарної позиції старшого, учителя, а з позиції друга, рівного, але мудрішого через більший життєвий досвід. Буває, що дитина тільки тоді може довірити, відкрити  свої проблеми, задати питання, що її турбують.     


   У профілактиці шкідливих звичок, на наш погляд, важливо акцентувати увагу молоді саме на перевагах здорового способу життя. В цій роботі також використовуються тренінгові та інші інтерактивні технології, але  не можна не зупинитися на агітбригадах . Під час такої роботи діти отримують багато теоретичних знань щодо проблеми, а також використовується чудовий метод навчання «рівний – рівному», коли  ці теоретичні знання а також власний позитивний досвід доносять до великих груп учнів такі ж самі учні, однолітки. Так інформація сприймається краще тими, перед ким  виступають, а у тих , хто виступає, формується додатково почуття відповідальності. Тому до агітбригад необхідно обов`язково залучати дітей з груп ризику ( наприклад тих, чиї батьки мають шкідливі звички, або тих, хто стоїть на внутрішньо шкільному обліку чи має можливість туди потрапити, а також дітей, які за різними причинами потрапили до складних життєвих умов та ситуацій).

   У виховних заходах, які присвячені здоровому способу життя є одна особливість : перед їх проведенням обов`язково проводиться анкетування, мета якого - з`ясувати актуальність теми для учнів даного колективу та віку, а також визначити об`єм знань, що наявні у учнів з даного приводу.  В ході заходу обов`язково створюється ситуація або ставиться питання, яке учням необхідно вирішити, тоді учні набувають нові знання спираючись на уже набутий досвід. Така інформація сприймається і відтворюється краще.
  Одним з дуже важливих та дієвих факторів, що впливають на думки і світогляд підлітків ми вважаємо яскравий позитивний приклад видатних людей, спортсменів, які ведуть здоровий  та високоморальний спосіб життя, що є щасливими як у приватному житті, так і у кар`єрі. Але просто розповідати про таких людей від себе – мало користі, тому ми запрошуємо їх до себе і вони самі розповідають учням про своє життя.

В нашій школі працюють футбольні  та баскетбольні спортивні класи. Для них була організована зустріч з  нападаючими ФК “Дніпро” Євгеном Селезньовим і Олександром Гладким.
Також до нас завітали гості із  американської збірної з жіночого баскетболу. Особисто для наших учнів був проведений майстер – клас з цієї гри.

  
Наші учні можуть похвалитися і олімпійською класною годиною, що проводили для них олімпійські чемпіонки з волейболу. Діти бачили величезну кількість нагород, слухали цікаві історії з олімпійського життя. Створювалася ситуація успіху, діти могли вдіти нагороди, відчути смак перемоги, але й зрозуміти, що тільки міцне здоров`я, правильний, здоровий спосіб життя, праця та наполегливість можуть привести до цього. Після цієї класної години декілька дівчат з 5- 6 класів почали займатися волейболом.

Також в нашій школі відбулася зустріч з відомим американським голкіпером жіночого футболу Трейсі Нунан.  Метою її приїзду було залучення дівчат до спорту і ведення здорового способу життя. Трейсі провела майстер – клас для наших дівчаток. Тепер серед наших восьмикласниць також є футболістки.


         Діти в нашій школі спортивні, веселі, життєрадісні, більшість займається спортом, танцями. Їх цікавить здорове  життя і можливості, які воно відкриває. Тому ми вважаємо, що робота наша – плідна, дуже важлива , серйозна та необхідна молоді ,  суспільству, державі. Завжди і всюди ми ведемо за здоров`я агітацію, бо  здорові діти – здорова нація!

Немає коментарів:

Дописати коментар