Сторінки блога

понеділок, 9 січня 2017 р.

2 етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2014 рік, 9 клас

Департамент освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації
Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
          9 клас                                 29 листопада 2014 р.
І. Тестовий тур.
Завдання групи А
Уважно прочитайте наступні запитання. У завданнях цієї групи з чотирьох варіантів відповідей
правильним є тільки один. Визначте правильний варіант відповіді.

1.      Визначте, яка з тканин рослин може складатися з клітин, що відмерли  
      А  флоема                      Б  твірна                            В  основна               Г  ксилема

2.      Вкажіть шляхи передачі ВІЛ
      А  через кров                 Б  через їжу                       В  побутовий           Г  повітряно-крапельний
3.      Визначте місце розташування двостулкового клапана в серці людини
А праве передсердя – правий шлуночок                Б  лівий шлуночок – аорта  
      В  ліве передсердя – правий шлуночок                  Г  ліве передсердя – лівий шлуночок   
4.      Визначте, що трапиться з еритроцитами, поміщеними в дистильовану воду 
      А  залишаться незмінними                                      Б  стануть безбарвними    
      В  зморщаться (зменшиться розмір)                      Г збільшаться в розмірах і зруйнуються
5.      Виберіть організми, які здатні розщеплювати целюлозу
      А  людина   
      Б  інфузорії кишечника травоїдних 
      В  амеба                
       Г  інфузорія-туфелька
6.      Визначте правильне твердження
      А  листок – генеративний орган покритонасінних рослин                    
      Б  плід груші - яблуко       
      В  неорганічне добриво – пташиний послід        
      Г  робінія має прості листки       
7.      Визначте, які ознаки характерні для інфузорії-туфельки
      А  одне ядро                  Б  два ядра                        В  одна скоротлива вакуоля    Г  наявність джгутиків 
8.      Вкажіть процес, який відповідає поняттю гомеостаз
      А  утворення нових клітин                                      Б  руйнування клітин           
      В  забезпечення сталого стану організму              Г  забезпечення відносної сталості властивостей організму
9.      Визначте, у якому з органів травної системи найбільш інтенсивно розщеплюються білки
      А  ротова порожнина                Б  шлунок              В  печінка                Г  товстий кишечник
10.  Визначте основну функцію лімфатичної системи
      А видалення надлишку рідини з тканин    Б транспорт О2         В транспорт СО2       Г розщеплення білків
11.  Вкажіть, що являють собою крила колорадського жука
А  видозмінені кінцівки                                           Б  видозмінені ротові органи                 
      В  вирости покривів тіла                                         Г  видозмінені органи дихання
12.  Визначте, де міститься міоглобін
      А  м'язи                          Б  еритроцити                   В  плазма крові                      Г  тромбоцити
13.  Вкажіть спеціалізований орган, який відповідає за дихання у рослин
      А  листок                       Б  стебло                           В  корінь                  Г  спеціалізованого органу не має
14.  Вкажіть, як називається тонка сполучнотканинна оболонка м’яза 
      А  фасція                        Б  фелема                          В  фістула                Г  настія
15.  Вкажіть спосіб життя, характерний для більшості  представників Кільчастих червів
      А  прикріплений          
      Б  паразитичний                В  симбіотичний                    Г  вільноживучий
Завдання групи Б
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, які з запропонованих варіантів відповідей є правильними. У завданнях цієї групи з п’яти варіантів відповідей вірними можуть бути від одного до п’яти.
16.  Виберіть родини рослин, у яких квітка має подвійну оцвітину
      А  Бобові                       Б  Капустяні            В  Лілійні               Г  Розові                   Д  Злакові     
17.  Вкажіть види рослин, які належать до мохоподібних
      А  ряска                         Б  сфагнум               В  маршанція         Г  зозулин льон                  Д  талабан     
18.  Вкажіть, хто з тварин за способом живлення є фільтратором
      А  тридакна                   Б  ланцетник            В  рак річковий     Г  перлівниця    Д  виноградний слимак
19.  Вкажіть групу тварин, у якій всі організми належать до одного ряду
А  морж, кашалот, стеллерова корова          Б  антилопа гну, жираф                  В  носоріг, кінь, тапір     
Г  ворона, жайворонок, ластівка                   Д ластівка, соловей, колібрі 
20.  Вкажіть, які зміни відбуваються в організмі при тривалих фізичних навантаженнях  
А  збільшення розмірів серця                        Б збільшення кількості капілярів у м'язах      
В  збільшення життєвої ємності легень        Г  збільшення дихального об’єму       
Д  збільшення частоти серцевих скорочень у стані спокою
21.  Вкажіть форми імунітету
А  вроджений            Б  набутий        В  специфічний        Г  неспецифічний       Д  гуморальний
22.  Вкажіть органи та відділи травної системи, стінка яких  утворена  посмугованими м'язами
      А  язик                       Б  глотка           В  шлунок                Г  тонкий кишечник         Д  пряма кишка
23.  Встановіть відповідність між рослинами  та їх характеристиками                          
      1  венерина мухоловка      А  рослина епіфіт
      2  омела                              Б  рослина напівпаразит
      3  люпин                             В  рослина паразит
      4  орхідея                           Г  комахоїдна рослина
                                                  Д  рослина з симбіотичним зв'язком
24.  Установіть відповідність між показниками артеріального тиску людини та фізіологічними станами  
1  90/60                               А  нормальний стан
2  120/80                             Б  гіпотонія
3  140/90                             В  гіпертонія
4  100/180                          
25.  Встановіть послідовність процесу зсідання крові
А  утворення тромбіну
Б  перетворення протромбіну на тромбін
В  руйнування тромбоцитів
Г  утворення фібрину
Д  утворення протромбіну
Завдання групи В

Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, які з запропонованих варіантів відповідей є правильними. Спосіб відповіді на ці запитання указано у кожному з них. Бажаємо успіху!
В 1. Проаналізувавши малюнки, дайте відповіді на наступні запитання:
В 1.1.Вкажіть, який організм зображено на рисунку
А  венерина мухоловка         Б  марсилія                    В  непентес                      Г  адіантум
В 1.2.  Визначте, до якої групи належить організм, зображений на рисунку          
А  Мохоподібні                                  Б  Голонасінні                  В  Папоротеподібні            Г  Покритонасінні
В 1.3.  Визначте умови існування цієї рослини
А  вологі місця суходолу      Б  місця, бідні на азот              В  мішані ліси                Г  прісні водойми
 2.1. Визначте видову назву та  систематичне положення організму, зображеного на фото.
2.2. Опишіть пристосування до середовища існування, в якому мешкає об’єкт дослідження.
2.3. Визначте тип та спосіб його живлення. Чим живиться даний організм?

Немає коментарів:

Дописати коментар