Проблема
превентивності завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних,
медичних, правових, соціологічних досліджень у різних країнах світу. В Україні
ця проблема набуває особливої гостроти, оскільки молодь формується в складних
соціокультурних умовах економічних і політичних суперечностей,
неврівноваженості соціальних процесів, криміногенності суспільства.
Школа – це місце, де дитина
проводить значну частину часу. Тому саме школа має великі можливості у
здійсненні профілактичної роботи з учнями. Це єдиний організм з тісними
взаємозв‘язками всіх його структурних компонентів. Одна з основних задач школи – створити здоровий
мікроклімат та ситуацію успіху для учнів.
Превентивне виховання в школі – це система підготовчих та профілактичних дій педагогів,
спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру,
проявам асоціальної поведінки підлітків та організацію належного догляду за
діяльністю школярів.
Іноді
це буває досить нелегко через негативний ( нажаль) приклад батьків.
У нашій школі однією із основних задач є
формування в учнів бажання жити, бути здоровими, чогось прагнути і обов`язково
досягати, тому що сучасне життя потребує активної
творчої особистості. Виховати її можна лише впроваджуючи у педагогічну практику
стратегії розвитку критичного мислення. Завдання цієї стратегії полягає у
„пробудженні свідомості”, коли молода людина усвідомлює реалії, що оточують її,
і шукає шляхи передусім попередження, а вже потім розв'язання проблем.
Такий підхід співзвучний концепції особистісно-орієнтованого навчання і
нерозривно пов'язаний із застосуванням активних та інтерактивних технологій, в тому числі і тренінгових.
Для того, щоб навчати сучасну молодь та бути для неї прикладом, щоб
якісно і з користю проводити виховну роботу, необхідно навчатись самому, тому учителі
біології та основ здоров`я, а також класні керівники відвідували курси «Захисти себе від ВІЛ», «Школа проти СНІДу»,
«Дорослішай на здоров`я», «Курси гуманної педагогіки» та отримали відповідні
сертифікати. Діяльність учителів біології та основ здоров`я, а також класних
керівників на уроках і позакласних
заходах направлена на те, щоб сформувати у дитини правильне, чітке і стійке
поняття про те, що таке здоров`я, які можливості воно відкриває перед людиною,
і як його зберегти на довгі роки та стати здоровим та щасливим довгожителем.
Для досягнення поставленої мети ми використовуємо
інтерактивні технології на уроках, а
також проводимо уроки – тренінги.
Також ми з учнями постійно
працюємо і створюємо вистави, які повинні