Сучасний
урок у контексті компетентнісного підходу
Урок – дзеркало загальної
педагогічної культури вчителя,
мірило його інтелектуального
багатства, показник його
світогляду, ерудиції.
До хорошого уроку вчитель готується
все життя.
В.
Сухомлинський
Удосконалення
загальної середньої освіти спрямовано на переорієнтацію процесу навчання на
розвиток особистості учня, навчання його самостійно оволодівати новими
знаннями.
Новий
етап у розвитку шкільної освіти пов'язаний з упровадженням компетентнісного
підходу до формування змісту та організації навчального процесу. Це вимагає
певного підвищення професійної майстерності вчителя, доозброєння його новими
знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які б дозволили
йому перебудувати навчально-виховний процес відповідно до нових вимог і підходів.
Компетентнісна
освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності,
вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке
стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і
умінь учнів.
Про компетентнісний
підхід до формування змісту освіти зазначено в Державних стандартах освіти, його реалізовано в «Критеріях навчальних
досягнень».
Під поняттям компетентнісний підхід
розуміють