неділя, 29 грудня 2019 р.


Безпека під час зимових канікул


Вимоги до сучасного уроку

І. Дидактичні вимоги до сучасного уроку
1.       Чітке формулювання освітніх завдань в цілому і його складових елементів, їхній зв'язок з розвиваючими і виховними завданнями.
2.       Визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимог навчальної програми і цілей уроку, з урахуванням рівня підготовки й підготовленості учнів.
3.       Прогнозування рівня засвоєння учнями наукових знань, сформованості умінь і навичок як на уроці, так і на окремих його етапах.

Рослинність України



четвер, 26 грудня 2019 р.

Знайомі незнайомці. ТАРГАН.


   Таргани з давніх - давен живуть з нами пліч -о-пліч, але викликають вони тільки жах і огиду . Ці комахи  надзвичайно витривалі, мають здатність вижити навіть тоді, коли на нашу думку, це не можливо.

  Тарган може затамовувати подих на 40 хвилин.

  Тарган може жити протягом тижня без голови. Помирає він від спраги і голоду, бо не має рота, щоб пити. Таргани можуть жити

четвер, 19 грудня 2019 р.

Що собою являє виховна година?



  Виховна година — це такий самий виховний захід, як і відвідування театру, дискотека, концерт, КВК, диспут тощо. Проте є і специфічна риса: виховна година — форма прямого спілкування вихователя зі своїми вихованцями. Але це не урок, а щира розмова про людські цінності, співпереживання радісної чи прикрої події, це корисна інформація, необхідна учням для майбутнього дорослого життя, яку не можна отримати на уроках, це збори для складання плану участі класу в загальношкільному заході, це психологічний тренінг з будь-яких проблем спілкування тощо.

    Форм, тем і приводів для спілкування класного керівника зі своїми дітьми може бути безліч. Тому їх не можна класифікувати. Також неможливо передбачити всі проблеми класу і заздалегідь внести їх до плану виховної роботи.

   
   
 Зважаючи на це, виховні години можна систематизувати таким чином:

— для колективного планування класної або загальношкільної справи (організаційна);
 — для розв’язування ймовірного конфлікту;
 — для підведення результатів (планова);
— бесіда щодо психолого-педагогічних проблем учнів;
— для реалізації певної освітньої програми.

   Найголовнішими шляхами майбутньої дорослої самореалізації людини є праця, продовження роду, спілкування, переживання. Тому багато педагогів, які дійсно стурбовані майбутньою долею своїх вихованців, пропонують їм на виховних годинах такі освітні програми:
 — «Пізнай себе» — теоретичні і практичні заняття з прикладної психології, бесіди про закономірності психіки і поведінки людей;
 — «Знайди себе» — бесіди з профорієнтації;
— «Спілкування та етикет» — розповіді про те, як збирати навколо себе людей;
 — «Навчися керувати собою» — основні знання про методи, способи та прийоми саморегуляції й самоврядування;
 — «Права громадянина та людини» — статті про права дитини з Декларації прав людини та Конституції України;
 — «Основи сімейного кола» — розповіді про те, як створити міцну сім’ю.

Ці заняття можуть проводитися із залученням шкільного психолога.

 Критерії успішності виховних годин

1. Інтерес учнів до теми, до занять у цілому (інтерес — це усвідомлене, а також у деякій мірі неусвідомлене, інтуїтивне відчуття дитиною «необхідності» отримуваних нею знань, їх значущості для майбутнього життя.
2. Активність дітей, готовність брати участь, робити, піклуватися, мати задоволення від колективної діяльності заради інших.

 3. Поліпшення стосунків педагога з дітьми, зближення, поглиблення взаєморозуміння.
 4. Зміна психологічного клімату в класі, згуртування класного колективу, поява спільних цінностей, переживань і почуттів.
 5. Відсутність конфліктів, які, можливо, траплялися раніше.
6. Залучення до активного класного життя недавніх «аутсайдерів».
7. Поліпшення стосунків з батьками.
 8. Підвищення відповідальності за навчання і, отже, поліпшення успішності.

понеділок, 9 грудня 2019 р.

Знайомтесь - ДИКОБРАЗ:)

   Не зважаючи на страхітливий вигляд, це доброзичливі, допитливі  створіння.

  Ви бачили, як ходить дикобраз? За рахунок коротких лапок, він перевалюється з боку на бік і виглядає це дуже забавно, хоча при необхідності тварина може пересуватися досить швидко для своїх розмірів. Дивно, але незграбні створіння -  чудові плавці і добре тримаються на воді за рахунок голок, які відіграють роль  маленьких поплавців.
    Довжина тіла дикобраза складає 38-90 см. Вага від 2-3 кг і до 27 кг. Один з найбільших видів дикобразів - індійський.  Дикобраз - другий за величиною гризун в Європі після бобра і третій в світі після бобра і капібари.
    На спині, боках і хвості розташовані голки. Забарвлення буре, а на голках - смугасте, чорно-біле.  Голки дикобразів найдовші серед ссавців, а за походженням це видозмінене волосся. У довжину вони досягають 40 см, в діаметрі 7 мм, дуже гострі.
 Покрив тіла в дикобраза дуже різноманітний: тверді, гострі і довгі голки, еластичні щетинки, жорсткі і м'які хутряні волоски… Загалом на тілі тварини  можна нарахувати близько 30 000 різних видів голок.


    Ще за часів Стародавнього Риму існувала легенда про те, що дикобраз здатний, ніби стріли, метати свої голки на ворогів, а також про те, що голки дикобраза  отруйні. Насправді ж

Квести. Види квестів. Цікаві ідеї для креативного учителя

пʼятниця, 6 грудня 2019 р.

Вмійте домовлятись! Притча про довгі ложки

   Вміти домовлятись, чути один одного - одна з найкорисніших навичок людини. Розвивати і вдосконалювати її необхідно з дитинства. Це вміння як мінімум значно спростить вам життя, дасть нові можливості, відкриє ті двері, які ви і не очікували відкрити! 
   Вперті - конкурують і сперечаються, розумні - домовляються!

Завершила чергові онлайн - курси. Дякую проекту EdEra.


Настільні ігри у навчанні. Цікава ідея для креативних учителів




пʼятниця, 22 листопада 2019 р.

Наша чергова перемога у обласному конкурсі екологічних проектів.

Наша чергова перемога у обласному конкурсі  екологічних проектів.  Всеукраїнська акція "Птах року 2019"

вівторок, 12 листопада 2019 р.

Екскусія до міста Запоріжжя для переможців обласних конкурсів

Сьогодні нас гостинно вітало місто Запоріжжя. День був дуже насичений та цікавий. Ми відвідали ботанічний сад, дитячу залізницю, острів Хортиця.  Учасники екскурсії отримали незабутні враження. Щиро  дякуємо усім організаторам!

Ботанічний сад

У ботанічному саду ми бачили, як дозрівають мандарини та лимони, як виглядає насправді найбільша трава на планеті - банан, бачили плоди монстери та фінікові пальми. Нас дивували різноманітні кактуси та суккуленти,смереки, отруйні ягідні тиси та дивовижне дерево гінкго. І це тільки маленька частинка побаченого.

понеділок, 4 листопада 2019 р.

Загадкова А Н А К О Н Д А


Загадкова  А Н А К О Н Д А



·          Анаконди мешкають в Південній Америці,в тропіках, але тільки на схід від Анд. На захід від цього гірського хребта вони не зустрічаються. Анаконди мешкають переважно у заплавах Амазонки, бо не люблять швидкої течії.
·      Перша згадка про анаконду датована серединою XVI століття. Про цих величезних змій розповіли іспанські конкістадори.
·          У старій літературі анаконду називали «водяним удавом», бо більшу частину життя анаконди проводять не на суші, а у воді. Анаконди чудові плавці і здатні залишатися під водою близько 10 хвилин, для цього їх ніздрі закриваються спеціальними клапанами.


    Серед усіх існуючих зараз на Землі змій, анаконди є наймасивнішими. Найбільшою змією вважається анаконда (Зелена або Гігантська). У довжину вона зазвичай не більше

неділя, 3 листопада 2019 р.

Міська олімпіада з біології. Сьогодні працювали весь день у складі журі. Дякуємо НВК 57 та всьому оргкомітету за теплу зустріч, а колегам біологам - за плідну злагоджену співпрацю:). Також дякуємо усім учням міста, які в останній день осінніх канікул прийшли позмагатись за звання кращого знавця біології у місті:) Від нашої школи участь у міській олімпіаді  з біології прийняли Мислейко Анастасія, учениця 9А класу та Шокотько Анастасія, учениця 10 А класу. Дякую вам, дівчата!

Бактерії в історії людства. Бубонна чума...

пʼятниця, 1 листопада 2019 р.

Як голосувати за проекти Бюджету участі з телефону чи компьютера..

1. Перейдіть з посилання на сторінку проекту і натисність "Зареєструйтесь, щоб проголосувати"
2. Виберіть спосіб авторизації ( наприклад, вхід через ID Banking).
3. Виберіть свій банк і введіть логін/ пароль ( для ПриватБанку - як в приват24).
4. Перевірте дані свого профілю, доповніть, якщо потрібно, натисніть "Зберегти". Частіше за все цього не потрібно, ви автоматично перейдете на сторінку проекту.
5. На сторінці проекту натисніть внизу "Проголосувати".
6. Ви проголосували, якщо побачили напис "Ваш голос зараховано".
7. Щоб проголосувати за другий проект, просто перейдіть за посиланням другого проекту.
8. Ви вже зареєстровані, тому одразу перейдете на сторінку проекту.
9. Натисніть внизу "Проголосувати".
10.  Ви проголосували, якщо побачили напис "Ваш голос зараховано".

Як голосувати за проекти Бюджету участі в терміналі банку.

1. Вставити карту банку в термінал.
2. Ввести пін - код.
3. Зверху вибрати вкладку "Голосувати за проекти міст"
4. Зверху обрати "Місто Дніпро"
5. Знизу обрати "Голосувати"
6. Зверху у строку ввести номер проекту, обрати.
7. Знизу натиснути "Голосувати"
8. Отримуємо відповідь - "Ви успішно віддали голос"
9. Натискаємо "Голосувати ще" й повторюємо дії, голосуючи за інші проекти.

четвер, 31 жовтня 2019 р.

ЛІНИВЕЦЬ... або життя не поспішаючи



   *   Лінивець - це істота, яка ніколи нікуди не поспішає... Цей мешканець Південної Америки проводить своє життя висячи  головою донизу, зачепившись за гілки дерев довгими загнутими кігтями. Ходити по землі лінивці майже не вміють.  Але для дефекації лінивцеві потрібно спускатися. На землі дуже небезпечно, так що дорослі лінивці ходять в туалет не частіше, ніж раз на тиждень, зате дуже рясно – по кілограму за раз.
    *Спустившись  на землю, лінивець пересувається дуже повільно , (при чому не іде, а повзе на животі) швидкість може досягати всього двох метів на хвилину.


  За середніми підрахунками цій тварині знадобиться майже година, щоб подолати стометрову дистанцію. Ці тварини майже не рухаються і на пошуки їжі витрачають зовсім мало енергії, хоча майже всю активну частину свого життя лінивці присвячують саме пошукам їжі. Натомість, лінивці непогано плавають.
   Трипалий лінивець спить приблизно 18 годин на добу, тобто дві третини свого життя він проводить у дрімотному стані.
   * У тілі лінивця всього 20% м’язів. Але при цьому лінивці дуже

вівторок, 29 жовтня 2019 р.

СПРОБУЙ : Петриківська Мальовка власноруч

СПРОБУЙ : Петриківська Мальовка власноруч
Якщо вам завжди було цікаво яким чином народжуються на листівках, дощечках, самоварах дивовижні квіти петриківського розпису, то цей майстер-клас для вас!
   Підбір кольорів у традиційному петриківському малюванні доволі обмежений: найбільше використовували червону, синю, жовту, зелену, рожеву, жовтогарячу та іноді фіолетову фарби. Майже завжди підбирали чисті кольори. Але зараз можливі різні підбори кольорів. Дуже гарно виглядають на темному фоні ще й різні відтінки синього та блакитного, рожевого кольорів.
Підготовка до розпису
   Перш за все необхідно

Історія давнослов"янського віночка


    Сучасне життя наповнене бурхливим розвитком високих наукових технологій, надзвичайними темпами і ритмами, які значно впливають на наш побут і спосіб життя. І тим цінніший інтерес до національного коріння, до витоків, традицій, етнічних особливостей, які лежать в основі нашої національної самобутності. Сьогодні питання національного відродження особливо актуальне, адже побудова сильної сучасної незалежної держави неможлива без міцного національно — історичного фундаменту, значною складовою якого є історично сформовані національні символи. 

З чого складається Всесвіт ?

понеділок, 28 жовтня 2019 р.

Внесок у науку жінок-дослідниць

Канікули. Відпочиваємо з користю.

Вітаємо!

  Вітаємо переможниць обласного етапу 
Всеукраїнської акції "Птах року 2019- грак"
 Кузьменко Милану та Кудрицьку Софію, 
які успішно захистили свій екологічний проект 
23.10.2019 року 
на базі обласної станції юних натуралістів! 
Дівчата посіли І місце!
Розумнички!

неділя, 20 жовтня 2019 р.

ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ!!!


Сьогодні, 19.10.2019 відбувся перший етап міської олімпіади з біології, де змагалися найкращі учні шкіл району. За результатами олімпіади учні нашої школи посіли 5 призових місць, а саме:

- 2 місце серед учнів 10 класів району виборола Шокотько Анастасія, 10А
- 2 місце серед учнів 10 класів району виборола Чепова Ірина, 10А
- 3 місце серед учнів 10 класів району виборов Садовий Данило, 10А
- 1 місце серед учнів 9 класів району виборола Мислейко Анастасія, 9А
- 3 місце серед учнів 8 класів району виборола   Кудрявцева Дар"я , 8А

Також у олімпіаді приймали участь :  Чернишенко Д., 8А
                                                               Швець Олександра, 7А
                                                                     Шишкова Ангеліна,  7А
                                                               Похваліта М., 9 Б.
Ці учні також гідно показали себе, трішки не дотягнувши до призових місць:)
ДОРОГІ   ДІТИ! ВИ -М О Л О Д Ц І! 
Дуже гідно представили себе і  нашу школу! 
МИ  ВАМИ  ПИШАЄМОСЬ!

субота, 19 жовтня 2019 р.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 7 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 7 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання для 7  кл.                                   
                        Тестові завдання групи А  (одна правильна відповідь).
            Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним.   (Кожна відповідь оцінюється -1 бал)
                                                                Бажаємо успіху!
1. Ця тканина розташована на верхівці стебла та кінчику кореня:      а) твірна;  б) покривна;   в) основна;  г) механічна
2. Плід яблуко утворюється з:      а)чашолистиків та пелюсток; б) квітколожа; в)стінок зав’язі;   г)основи тичинок.
3. Рослини, у яких чоловічі та жіночі квітки утворюються на одній особині, називають:    а) однодомними; б) дводомними; в) одностатевими; г) двостатевими;
4. Плід тюльпану – це: а) ягода; б) коробочка; в) сім’янка; г) горішок; д) зернівка.
5. Камбій відсутній у стеблі: а) сосни; б) гарбуза; в) полину; г) тису; д) бамбука.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 8 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 8 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання для 8  кл.                                   
                        Тестові завдання групи А  (одна правильна відповідь).
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним.   (Кожна відповідь оцінюється -1 бал)       Бажаємо успіху!
1. Ця тканина розташована на верхівці стебла та кінчику кореня:  а) твірна;
б) покривна;  в) основна;  г) механічна
2. Плід яблуко утворюється з:  а) чашолистиків та пелюсток; б) квітколожа; в) стінок зав’язі;   г) основи тичинок.
3. На який процес життєдіяльності рослин, в першу чергу, суттєво вплине нестача магнію у мінеральному живленні? а) дихання; б) транспірація; в) фотосинтез;  г) кореневе живлення;  д) проростання.
4. Визначте, який гриб викликає потемніння та загнивання бульб картоплі:                               а) трутовик; б) сажка; в) ріжки; г) фітофтора

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 9 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 9 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання для 9  кл.                                   
                        Тестові завдання групи А  (одна правильна відповідь).
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним.   (Кожна відповідь оцінюється -1 бал)       Бажаємо успіху!
1. Плід яблуко утворюється з:а) чашолистиків та пелюсток;   б) квітколожа;  в) стінок зав’язі;  г) основи тичинок.
2. На який процес життєдіяльності рослин, в першу чергу, суттєво вплине нестача магнію у мінеральному живленні? а) дихання; б) транспірація; в) фотосинтез;             г) кореневе живлення; д) проростання.
3. Визначте, який гриб викликає потемніння та загнивання бульб картоплі:                  а) трутовик; б) сажка; в) ріжки; г) фітофтора
4. Гаметофіт Папоротеподібних називається:  а) передросток;   б) стробіл;  в) заросток; г) вайя;   д) сорус

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 10 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 10 класу, 2019-2020 навчальний рік.


Завдання для 10  кл.                                   
                        Тестові завдання групи А  (одна правильна відповідь).
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним.   (Кожна відповідь оцінюється -1 бал)      
Бажаємо успіху!
1. Плід яблуко утворюється з:
а)чашолистиків та пелюсток;   б)квітколожа;  в)стінок зав’язі;  г)основи тичинок.
2. На який процес життєдіяльності рослин, в першу чергу, суттєво вплине нестача магнію у мінеральному живленні?  а) дихання; б) транспірація; в) фотосинтез;            г) кореневе живлення; д) проростання.
3. Найінтенсивніше фотосинтез відбувається у:   а) судинно-волокнистих пучках;       б) стовпчастих клітинах; в) клітинах-замикачах продихів; г) шкірці; д) кутикулі.
4. Завдяки яким сполукам червоні водорості  на великих глибинах можуть вловлювати слабке світло:  а) хроматофорам;  б) фікобілінам;  в) хлорофілу а;  г) лейкозину.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 11 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання 1 етапу (районного) міської олімпіади з біології для 11 класу, 2019-2020 навчальний рік.

Завдання для 11  кл.                                   
                        Тестові завдання групи А  (одна правильна відповідь).
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним.   (Кожна відповідь оцінюється -1 бал)       Бажаємо успіху!
1. На який процес життєдіяльності рослин, в першу чергу, суттєво вплине нестача магнію у мінеральному живленні? а) дихання; б) транспірація; в) фотосинтез;             г) кореневе живлення; д) проростання.
2. Найінтенсивніше фотосинтез відбувається у:  а) судинно-волокнистих пучках;        б) стовпчастих клітинах; в) клітинах-замикачах продихів; г) шкірці; д) кутикулі.
3. До якого класу організмів належить евглена зелена:     а) Корененіжок;     б) Споровиків;  в) Джгутикових;  г) Інфузорій.
4. Мітоспори – це … а) генетично ідентичні з клітинами вегетативного тіла
б) генетично ідентичні з  клітинами плодових тіл   в) генетичної рекомбінації клітини
5. Схема, що відображає еволюційні зв’язки між таксонами:  а) генеалогічне дерево; б) схема схрещування; в) філогенетичне дерево; г) філогенія.

СПОДОБАЛАСЬ СТАТТЯ? ПОДІЛИСЬ З ДРУЗЯМИ!