ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ (6 клас)
Варіанти тестів для контролю знань до теми «Безпека повсякденного життя»
1. Безпека повсякденного життя. Електрика в побуті. Чи завжди безпечне наше
житло?
а) Так, воно завжди безпечне;
б) ні, не завжди, тому що будь-який предмет або прилад, який полегшує наше
життя, може за певних обставин завдати шкоди;
в) авжеж, недарма кажуть: «Мій будинок — моя фортеця»;
г) так, воно й створене для того, щоб убезпечити наше життя.
2. Які дії можуть призвести до небезпечної ситуації у повсякденному житті?
а) Перехід дороги через пішохідний перехід на зелене світло;
б) користування справною праскою;
в) ігри із сірниками;
г) їзда на велосипеді по спеціальній велосипедній доріжці.
3. Чого краще не робити, якщо ви застрягли в ліфті?
а) Дзвонити черговому;
б) спокійно поводитися;
в) намагатися самостійно відкрити двері ліфта й вийти;
г) просити сусідів, котрі проходять поруч, щоб вони повідомили про зупинку
ліфта до аварійної служби.
4. Яка дія є безпечною?
а) Забивати цвяхи в стіну, не знаючи розташування електропроводки;
б) користуватися розетками, які хитаються й нагріваються;
в) користуватися несправними електроприладами;
г) виймати вилку з розетки, тримаючись за штепсель.
5. Відзначте неправильне твердження:
а) небезпечно торкатися до оголених дротів;
б) вода добре проводить електричний струм;
в) у разі обриву лінії електропередач ділянка землі навколо кабелю, що
впав, є безпечною;
г) до електричних приладів не можна торкатися мокрими руками.
6.Чого не треба робити при виявленні людини, ураженої електричним струмом?
а) Вимикати електрику;
б) за допомогою дерев'яного предмета відкинути від постраждалого
електричний дріт;
в) спробувати відкинути дріт рукою;
г) викликати «швидку допомогу».
7. Яка з названих дій є безпечною?
а) Розмахувати чашкою, в яку щойно налили гарячий чай;
б) дражнити собаку, коли він їсть;
в) наливати воду в сковорідку з киплячою олією;
г) мити підлогу за допомогою швабри.
8. Що треба робити, коли ви розбили
градусник зі ртуттю?
а) Нікому про це не говорити;
б) підмести скалки й викинути у відро для сміття;
в) обов'язково сказати дорослим, оскільки ртутні пари отруйні;
г) підмести залишки градусника під килим.
9. Які з названих дій не можуть підвищити вашу безпеку?
а) Завжди слідкувати за тим, щоб крани на газовій плиті після закінчення
приготування їжі були правильно закриті;
б) не смикати за шнур при витягуванні штепселя з розетки;
в) не переходити дорогу на червоне світло;
г) не відповідати на телефонні дзвінки під час приготування уроків.
10. Які дії не підвищать вашої
безпеки?
а) Не вмикайте в одну розетку одночасно кілька електричних приладів;
б) не залишайте без нагляду увімкнені нагрівальні прилади;
в) не тягніть за шнур, виймаючи вилку з розетки;
г) не витирайте на електроприладах пил.
11. При ураженні електричним струмом
постраждалий не може відсмикнути руку від джерела струму й покликати
на допомогу, тому що:
а) він злякався;
б) від струму постраждали м'язи й голосові зв'язки;
в) від струму постраждала печінка;
г) від струму постраждала шкіра.
12. Чого не треба робити, надаючи допомогу при ураженні струмом?
а) Штучне дихання;
б) непрямий масаж серця;
в) накласти на опіки від струму стерильну пов'язку;
г) промивання шлунка.
Газу побуті. Небезпечні речовини побутової хімії.
1. Які характеристики не стосуються
газу?
а) Це отруйна речовина;
б) це вибухонебезпечна речовина;
в) ця речовина не має кольору;
г) ця речовина має запах.
2. Яка дія є непотрібною при
виявленні витікання газу?
а) Не користуватися електричними приладами;
б) не запалювати сірників;
в) перекрити крани на газових трубах;
г) не відкривати кран з водою.
3. Відзначте неправильне
твердження:
а) удар по газовому балону може призвести до вибуху;
б) нагрівання газового балона може призвести до вибуху;
в) витирання пилу на газовому балоні може призвести до вибуху;
г) пошук місця витікання газу за допомогою палаючого сірника може призвести
до вибуху.
4. Відзначте, яких правил можна не
дотримуватись при використанні речовин побутової хімії в аерозольних
упаковках:
а) їх не можна використовувати поблизу відкритого вогню;
б) їх треба зберігати так, щоб на них не потрапляло пряме сонячне
проміння;
в) їх не можна нагрівати вище за 50 градусів;
г) ними не можна користуватися пізно ввечері.
5. Особливо небезпечними хімічними
речовинами, які використовують у побуті, є:
а) пральний порошок;
б) речовини, які людина використовує проти гризунів та комах;
в) засоби для миття посуду;
г) вибілювачі.
6. Чого не слід робити, якщо
небезпечна хімічна речовина потрапила в очі?
а) Промити очі великою кількістю води, не торкаючись очей руками;
б) промити очі великою кількістю води, торкаючись очей руками;
в) викликати «швидку допомогу»;
г) звернутися до лікаря.
7. Які характеристики не
стосуються газу?
а) Це не отруйна речовина;
б) це вибухонебезпечна речовина;
в) ця речовина не має кольору;
г) ця речовина не має запаху.
8. Відзначте неправильне
твердження:
а) удар по газовому балону не може призвести до вибуху;
б) нагрівання газового балона може призвести до вибуху;
в) удар по газовому балону може призвести до вибуху;
г) пошук місця витікання газу за допомогою палаючого сірника може призвести
до вибуху.
9. Відзначте ознаки, які не
свідчать про витікання газу:
а) поява різкого неприємного запаху — запаху спеціальних речовин, які
додають у газ;
б) звук шипіння, що його створює газовий прилад;
в) звук води, яка тече;
г) поява мильних бульбашок на газових трубах при нанесенні на них мильного
розчину.
10. До речовин побутової хімії не
належить:
а) клей;
б) засоби для вибілювання білизни;
в) крем проти комарів;
г) цукрова пудра.
11. Відзначте, яких правил можна не
дотримуватися
при використанні речовин побутової хімії в аерозольних упаковках:
а) їх не можна використовувати поблизу відкритого вогню;
б) їх не можна розбирати;
в) не можна, щоб вони потрапляли в очі;
г) їх не можна носити в сумці.
12. Особливо небезпечними хімічними речовинами, які використовують у
побуті, є:
а) господарське мило;
б) водорозчинні фарби;
в) лаки для волосся;
г) речовини, які людина використовує проти гризунів та комах.
Безпека в будинку.
Можливі аварійні ситуації на підприємствах.
Пожежна безпека.
1. Яка інформація не знадобиться
вам у тому разі, коли
у ванній прорвало трубу з водою і вода заливає квартиру:
а) інформація про те, де розташований кран, який перекриває воду в
квартирі;
б) інформація про те, де розташований вентиль, який перекриває воду в
будинку;
в) інформація про те, що вода — найпоширеніша речовина на Землі;
г) інформація про телефон, за яким можна викликати сантехніка.
2. Чого не слід робити, якщо
прорвало батарею з гарячою водою?
а) Наближатися до місця прориву й намагатися зупинити ' воду;
б) відключити електрику й перекрити газ;
в) гукнути дорослих;
г) викликати аварійну службу або сантехніка.
3. Які дії не стосуються
евакуації?
а) Зібрати в сумку документи всіх членів сім'ї;
б) узяти із собою цінні речі та гроші;
в) вимкнути електрику, перекрити газ і воду;
г) протерти пил і помити підлогу.
4. Які причини не можуть призвести
до пожежі?
а) Використання несправних електричних приладів;
б) недбале поводження із сірниками та горючими хімічними речовинами;
в) використання несправної системи каналізації;
г) використання несправних газових приладів.
5. До плану евакуації при пожежі
не входять:
а) зазначення місць розташування пожежних кранів;
б) зазначення місць розташування телефонів;
в) зазначення розташування місць, які призначені для їди;
г) зазначення місць розташування вогнегасників.
6. Чого не слід робити при пожежі?
а) Гасити електроприлади, що горять;
б) викликати пожежну команду;
в) затулити рот і ніс мокрою тканиною;
г) попередити про пожежу сусідів.
7. Коли оголошують евакуацію?
а) Тільки за надзвичайних ситуацій;
б) при будь-якій зміні температури та складу повітря;
в) при температурі нижчій за 20 градусів;
г) при швидкості вітру 20 метрів на секунду.
8. Який найбільш негативний
наслідок того, що ви залишили в мийці купу брудного посуду й нещільно закрили
кран?
а) Мама знову буде вас сварити;
б) на кухні заведуться таргани;
в) мийка переповниться водою, і вашу квартиру й квартиру сусідів заллє;
г) вам більше ніколи не довірять мити посуд.
9. Якщо ви заходите в ліфт зі
своїм зовсім маленьким братом, то якими будуть ваші дії?
а) Візьмете його на руки й зайдете разом з ним;
б) пропустите його вперед, а самі зайдете потім;
в) зайдете в ліфт самі, потім покличете брата;
г) зайдете з ним у ліфт одночасно.
10. Які причини не можуть призвести
до пожежі?
а) Використання для обігріву саморобних електричних приладів;
б) обгортання електричної лампи або торшера папером;
в) якщо залишити без нагляду відкритий водопровідний кран;
г) викидання непогашеної сигарети в сміттєвий ящик.
11. До плану евакуації при пожежі не
входить:
а)
зазначення місць розташування пожежних кранів;
б) зазначення місць розташування запасних виходів з будівлі;
в) зазначення місць розташування туалетів;
г)зазначення місць розташування вогнегасників.
12. Чого не слід робити при пожежі?
а) Заливати водою хімічні речовини, що горять;
б) викликати пожежну команду;
в)кричати «Пожежа!»;
г) попередити про пожежу сусідів.
13. Оберіть правильний текст, який
ви повинні сказати по телефону, викликаючи пожежну машину на місце пожежі.
а) «Пожежа! Пожежа! Терміново виїжджайте на вулицю Пушкінську!» ;
б) «Це пожежна охорона? Тут дим
валує великий. Треба щось робити! Приїжджайте!»;
в) «Пожежа в житловому будинку за адресою: вулиця Пушкінська, будинок
п'ять, поверх другий, під'їзд перший,
з боку двору видно дим. У двір краще заїхати через арку. З вами говорив
Михайло Карпенко»;
г) «Пожежа в житловому будинку за
адресою: вулиця Пушкінська, будинок п'ять! Терміново приїжджайте!».
Безпека на дорозі.
1. До яких із названих правил пішохода закралась помилка?
а) Ходити тільки по тротуарах та пішохідних доріжках, тримаючись лівого
боку;
б) переходити вулицю тільки на пішохідному переході на зелене світло;
в) не зупинятися й не гратися на проїжджій частині вулиці;
г) не перебігати несподівано дорогу, кидаючись напереріз транспорту.
2. Які з правил стосуються пасажира автотранспорту?
а) Не можна їздити по тротуарах на велосипеді, під час руху триматися за
інший транспортний засіб;
б) не можна їздити, не тримаючись за кермо й знімаючи ноги з педалей;
в) не заважати автоматичному закриванню дверей;
г) дітям до 14 років дозволяється їздити на велосипеді тільки на території
двору, парку або за містом, де немає машин.
3. Чого не повинен робити свідок ДТП?
а) Викликати «швидку допомогу»;
б) гукати дорослих;
в) підходити близько до автомобіля, що горить;
г) для надання допомоги скористатися аптечкою автомобіліста.
4. Поширеними наслідками ДТП є:
а)гастрит;
б) апендицит;
в) струс мозку, перелом кінцівок, кровотечі;
г) астма.
5. Пасажир автотранспорту не повинен:
а) поступатися місцем інвалідам та людям літнього віку;
б) висовувати з вікна голову або руки;
в) стоячи в транспорті, триматися за поручень;
г) перебуваючи в автомобілі, пристебнутися ременями безпеки.
6. Велосипедист не повинен:
а) дотримуватися правил дорожнього руху;
б) мати права на водіння велосипеда;
в) регулярно перевіряти технічний стан велосипеда;
г) бути вбраним в одяг, який не заважає їзді на велосипеді.
7. Якщо вам треба обійти автобус або трамвай, то ви:
а) обійдете і автобус, і трамвай спереду;
б) обійдете і автобус, і трамвай ззаду;
в) обійдете автобус ззаду, а трамвай спереду;
г) обійдете автобус спереду, а трамвай ззаду.
8. Які з правил стосуються велосипедиста?
а) На велосипеді не можна їздити по тротуарах, під час руху триматися за
інший транспортний засіб;
б) не можна відволікати водія розмовами;
в) чекаючи на автобус, не можна стояти на краю тротуару;
г) обов'язково поступайтеся місцем літнім людям, інвалідам, батькам з
маленькими дітьми на руках.
9. Свідок ДТП повинен:
а) голосно кричати: «Аварія! Аварія!»;
б) збирати юрбу, кажучи: «Дивіться, що сталося!»;
в) викликати міліцію та «швидку допомогу»;
г) підійти якомога ближче до автомобіля, що горить.
10. Чого не слід робити пасажирові:
а) стоячи в транспорті, триматися за поручень;
б) стояти на краю платформи при підході потяга метро;
в) під час їзди на мотоциклі вдягнути мотошолом;
г) не відкривати дверей до повної зупинки автотранспорту.
11. Перевозити на велосипеді дітей
до семи років можна:
а) будь-кому;
б) тільки дорослим, у тому разі, якщо на велосипеді є спеціальне сидіння;
в) тільки дорослим, у тому разі, якщо на велосипеді немає спеціального
сидіння;
г) підліткам, у тому разі, якщо на велосипеді є спеціальне сидіння.
12. Які знання не знадобляться свідкові
ДТП:
а) найбільш поширеними наслідками ДТП є струс мозку, переломи та кровотечі;
б) ознаками струсу мозку є: блідість шкіри, пітливість, нудота, прискорений
пульс;
в) в автомобілі обов'язково є аптечка для надання невідкладної допомоги;
г) дітям до 14 років дозволяється їздити на велосипеді тільки на території
двору, парку або за містом, де немає машин.
«Особиста гігієна»
1. До предметів особистої гігієни не належить:
а) мочалка;
б) рушник;
в) гребінець для волосся;
г) мило.
2. Гребінець для волосся має бути:
а) дуже твердим;
б) дуже м'яким;
в) з дуже гострими зубцями;
г) із заокругленими зубцями або з кульками на кінцях.
3. Нігті на руках треба обрізати:
а) щодня;
б) щотижня;
в) кожні два тижні;
г) один раз на місяць.
4. Якщо на шкірі з'явилися вугрі,
то це означає, що:
а) шкіру погано мили;
б) дія гормонів призвела до надмірного вироблення шкірного жиру;
в) шкіра брудна;
г) їх треба видавити.
5. Душ слід приймати:
а) щодня;
б) один раз на тиждень;
в) раз на два тижні;
г) один раз на місяць.
6. Слово «татуїровка» походить від
полінезійського слова «тату», що означає:
а) яскраво, красиво;
б) вождь;
в) попередження;
г) рана, знак.
7. Стоматолога потрібно
відвідувати:
а) один раз на рік;
б) один раз на два роки;
в) двічі на рік;
г) щомісяця.
8. Зуби слід чистити:
а) не менше 3 хвилин;
б) не менше 5 хвилин;
в) не менше 7 хвилин;
г) не менше 1 хвилини.
9. Зубна щітка має бути:
а) дуже жорстка з досить жорсткими щетинками;
б) середньої жорсткості з досить гнучкими щетинками;
в) дуже м'яка з досить м'якими щетинками;
г) середньої жорсткості з досить жорсткими щетинками.
10. До предметів особистої гігієни
не належить:
а) мочалка;
б) рушник;
в) гребінець для волосся;
г) мило.
11. Не можна їсти дуже холодну їжу
після дуже гарячої, тому що це:
а) несмачно;
б) призводить до руйнування емалі зубів;
в) не заведено в нашій культурі;
г) може викликати блювоту.
12. Чи корисно чистити язик?
а) Так, корисно, тому що з язика зчищаються шкідливі бактерії;
б) ні, це даремна робота;
в) ні, це знизить смакову чутливість;
г) з язика нічого зчищати, він і так чистий.
Звички та здоров’я
1. До корисних звичок не
належить:
а) звичка
мити руки перед їжею;
б) звичка
гризти нігті;
в) звичка робити зарядку;
г) звичка вітатися при зустрічі зі знайомими людьми.
2. Ходьба, біг, гра в м'яч,
катання на ковзанах та велосипеді, гра на музичних інструментах, мовлення,
читання, письмо — усе це належить до:
а) корисних звичок;
б) шкідливих звичок;
в) навичок;
г) нейтральних звичок.
3. Здатність цінувати час,
дотримуватися режиму дня, доводити розпочату справу до кінця належать до:
а) складних корисних звичок;
б) простих корисних звичок;
в) нейтральних звичок;
г) шкідливих звичок.
4. До шкідливих звичок не належить:
а) звичка розкидати речі, де завгодно, а потім довго їх шукати, коли вони
знадобилися;
б) звичка бути необов'язковим учнем, який завжди запізнюється:
в) звичка бігти, не дивлячись під ноги;
г) звичка прибирати після себе посуд.
5. Корисні звички формуються:
а) повільніше, ніж шкідливі звички;
б) швидше, ніж шкідливі звички;
в) з тією самою швидкістю, що й шкідливі звички;
г) рідко формуються.
6. Унаслідок вживання нікотину
формується:
а) тільки психологічна залежність від нікотину;
б) тільки фізіологічна залежність від нікотину;
в) і психологічна, і фізіологічна залежність від нікотину;
г) блювотний рефлекс.
7. Виробники сигарет виготовляють
їх тому, що:'
а) піклуються про ваше задоволення;
б) дбають про ваші забавки;
в) хочуть отримати прибуток;
г) самі палять.
8. При курінні виділяється велика
кількість шкідливих речовин, їх відомо близько:
а) 200;
б) 40;
в) 80;
г)
150.
9. Яка доза чистого спирту на 1 кг маси тіла є смертельною
для людини?
а) 40 г ;
б) ЗО г;
в) 20 г ;
г) 7—8 г.
10. Алкоголь найбільш впливає на
такі органи людини:
а) кишечник, шлунок, стравохід;
б) мозок, серце, печінка;
в) скелет і м'язи;
г) нирки, підшлункова залоза.
11. Від алкогольної залежності:
а) легко позбавитися самому;
б) легко позбавитися за допомогою фахівців-медиків;
в) важко позбавитися навіть за допомогою фахівців-медиків;
г) легко позбавитися, якщо у вас фінансові труднощі.
12. Куріння — це звичка, від якої:
а) легко позбавитися самому;
б) легко позбавитися за допомогою фахівців-медиків;
в) важко позбавитися навіть за допомогою фахівців-медиків;
г) легко позбавитися, якщо у вас фінансові труднощі.
13. Найшкідливішою речовиною
тютюнового диму є:
а) метан;
б) нікотин;
в) ціаністий водень;
г) аргон.
14. Люди, котрі пропонують нам
сигарету:
а) піклуються про нас;
б) завдають шкоди нашому здоров'ю, можливо, не бажаючи цього;
в) хочуть нам допомогти;
г) добре знають про всі наслідки куріння й враховують їх.
15. У підлітків алкогольна
залежність формується:
а) повільніше, ніж у дорослих;
б) швидше, ніж у дорослих;
в) з тією самою швидкістю, що й у дорослих;
г) узагалі не формується.
16. Якщо підліток почав вживати
спиртне, то:
а) він здаватиметься дорослішим;
б) його більше поважатимуть друзі-однолітки;
в) він погіршить своє здоров'я й успішність у школі;
г) це жодним чином не позначиться на його організмові.
17. Алкогольне отруєння:
а) безпечне;
б) може призвести до смерті;
в) легко виліковується;
г) швидко минає.
18. Наркотична залежність:
а) легко виникає й легко лікується;
б) легко виникає, але дуже важко лікується;
в) довго виникає, але легко лікується;
г) рідко виникає, але дуже важко лікується.
19. Унаслідок вживання наркотиків
формується:
а) тільки психологічна залежність від наркотику;
б) тільки фізіологічна залежність від наркотику;
в) і психологічна, і фізіологічна залежність від наркотику;
г) блювотний рефлекс.
20. Якщо вам хтось запропонував
наркотики, то:
а) про це краще промовчати;
б) про це треба розповісти батькам або вчителям;
в) на це не треба звертати уваги;
г) це треба зберігати в таємниці.
21. До яких наслідків вживання
наркотиків не призводить?
а) Нудота, блювота, серцевий біль, прискорене серцебиття;
б) зменшення обсягу пам'яті, зниження успішності навчання;
в) руйнування печінки;
г) поліпшення розумових здібностей.
22. Вживання наркотиків не впливає
на такі фізіологічні системи:
а) нервову;
б) травну;
в) видільну;
г) майже немає фізіологічних систем, на які наркотики не мали б негативного
впливу.
23. Продавці наркотиків:
а) звичайні торговці;
б) аморальні люди, котрі наживаються на чужій біді;
в) люди, які завжди говорять правду;
г) люди, які зважають на ваші інтереси.
«Захистіть себе від ВІЛ»
1. ВІЛ —це:
а) вірус, який розмножується в організмі людини в крові, у клітинах імунної
системи;
б) вірус, який розмножується в організмі людини, у клітинах слизової
оболонки рота;
в) вірус, який розмножується в клітинах рослин;
г) вірус, який розмножується в бактеріях.
2. СНІД —це:
а) глибоке ураження імунної системи, викликане ВІЛ;
б) ураження нервової системи, викликане вірусами;
в) ураження травної системи, викликане бактеріями;
г) ураження дихальної системи, викликане бактеріями.
3. Найчастіше люди заражаються
СНІДом:
а) при переливанні крові;
б) при використанні наркотиків, які вводяться спільним шприцом;
в) при пересадці органів;
г) від ВІЛ-інфікованої матері під час вагітності та годуванні грудьми.
4. ВІЛ передається:
а) при контактах у громадському транспорті;
б) при чханні;
в) при рукостисканні;
г) у разі користування спільними голками для ін'єкцій.
5. Який із заходів не належить до
методів попередження ВІЛ-інфікування?
а) Використання одноразових шприців та одноразових систем переливання
крові;
б) використання марлевої пов'язки, що закриває рот і ніс;
в) перевірка донорської крові на ВІЛ;
г) запобігання контакту крові здорової людини з кров'ю ВІЛ-інфікованої людини.
6. Відомо, що кількість носіїв
ВІЛ-інфекції серед наркоманів становить:
а) 10%;
б)30%
в) 50%
г) 80 %.
«Спілкування та здоров'я» і «Конфлікти й здоров'я»
Значення почуттів та емоцій у спілкуванні. Типи спілкування людей.
Стосунки людей. Типи стосунків у сім’ї.
1. Тривалі стреси:
а) корисні для організму людини;
б) виснажують організм, знижують його захисні сили;
в) потрібні для організму людини;
г) приносять користь організму людини.
2. Чи впливає спілкування на
здоров'я?
а) Не впливає;
б) впливає тільки позитивно;
в) впливає тільки негативно;
г) часом впливає позитивно, часом — негативно.
3. Невербальне спілкування — це
спілкування за допомогою:
а) слів;
б) міміки, жестів, рухів тіла;
в) речень;
г) віршів.
4. Оберіть приклад ділового
спілкування:
а) Оленка з Катрусею обговорюють новий серіал;
б) хлопчики 6-Б класу діляться враженнями про футбольний матч;
в) учитель обговорює з учнями, як правильно оформити домашню роботу;
г) Сергійко освідчується Олі в коханні.
5. Відзначте, що не є характерним
для дружної сім'ї:
а) спільний відпочинок;
б) уміння радіти за інших членів сім'ї;
в) сварки та скандали;
г) уміння підтримувати одне одного.
6. Що слід робити, аби сім'я жила
без сварок?
а) Кожний має думати тільки про себе;
б) кожний має перекладати свої справи на інших членів сім'ї;
в) члени сім'ї мають розуміти одне одного й допомагати одне одному;
г) члени сім'ї мають приховувати одне від одного свої почуття.
7. Маленька дитина відповідає
усмішкою на усмішку:
а) з трьох місяців;
б) п'яти місяців;
в) восьми місяців;
г) десяти місяців.
8. Що не належить до способів
спілкування?
а) Жести;
б) кашель;
в) слова;
г) міміка.
9. Відзначте приклад негативного
спілкування:
а) Кирило допоміг братові полагодити велосипед;
б) Рома забрав у сусідки по парті щоденник і заховав його;
в) Оля відвідала хвору подругу;
г) Денис допоміг Оленці прибрати в класі.
10. Невербальне спілкування — це
спілкування за допомогою:
а) англійської мови;
б) української мови;
в) російської мови;
г) міміки, жестів, рухів тіла.
11. Оберіть приклад міжособистісного
спілкування:
а) директор обговорює з учителями на педраді підсумки олімпіади з
біології;
б) група чергових по школі з'ясовує, хто де чергуватиме;
в) Марійка написала вірші й показала їх близькій подрузі Зіні;
г) волейбольна команда визначає, хто в цій грі буде запасним гравцем.
12. Оберіть приклад ділового
спілкування.
а) однокласники обговорюють, як підготувати стінгазету й хто що робитиме
для цього;
б) Михайло обговорює з татом шахову партію;
в) Світлана розповідає подрузі, як вона відпочивала на морі;
г) Ігор радить своєму приятелю подивитися детектив, який йому сподобався.
Стосунки дітей і дорослих, стосунки в класі та молодіжному середовищі.
Вплив стосунків між людьми на їхнє
здоров'я. Конфлікти.
1. Яка характеристика не
відповідає підлітковому періоду?
а) Прагнення до самостійності;
б) бажання спілкуватись із ровесниками;
в) спокій та стабільність емоційних станів;
г) швидка зміна настроїв.
2. Якщо ви не згодні з тим, що
сказав співрозмовник, то яка фраза, сказана вами у відповідь, не призведе до
конфлікту?
а) Ти дурний;
б) ти не маєш рації;
в) ти говориш дурниці;
г) я думаю інакше.
3. Які стосунки не притаманні
безпечній компанії?
а) У компанії не відбувається нічого, про що не можна було б розповісти
дорослим;
б) у компанії є люди, яких принижують і кривдять;
в) у компанії вами ніхто не командує, на вашу думку зважають;
г) до вас, як і до всіх членів групи, ставляться з повагою.
4. Буває так, що вам доручили
взяти участь у спільній справі, наприклад підготувати газету до Нового року.
Але кожний учасник подій бачить цю газету по-своєму. Виникає конфлікт,
пов'язаний із:
а) різним рівнем культури;
б) різними інтересами;
в) діловими розбіжностями;
г) різними цінностями.
5. На вулиці підліток викинув на
землю обгортку з-під чіпсів. Перехожий зробив йому зауваження. Підліток у
відповідь почав грубити. Який виник конфлікт?
а) Конфлікт цілей;
б) конфлікт норм поведінки;
в) конфлікт смаків;
г) конфлікт ідей.
6. Неконструктивний конфлікт
відрізняється від конструктивного тим що учасники конфлікту:
а) не ображають одне одного;
б) користуються логічними аргументами;
в) ображають одне одного;
г) не розривають ділових стосунків.
7. Яка характеристика не
відповідає підлітковому періоду?
а) Активний захист своєї власної думки;
б) бажання ствердитись у колективі ровесників;
в) упевненість у собі та стабільність емоційних станів;
г) прагнення до справедливості.
8. Яка група людей є колективом?
а) Люди, котрі сидять у черзі до лікаря;
б) покупці, котрі перебувають у супермаркеті;
в) шкільний клас;
г) люди, котрі гуляють у парку.
9. Які стосунки не притаманні
безпечній компанії?
а) У компанії всі ставляться одне до одного доброзичливо;
б) у компанії вживають алкоголь, лаються, втягують вас до бійок;
в) у компанії вам допомагають навчатися;
г) члени групи ведуть здоровий спосіб життя.
10. Оберіть стиль поведінки, який є
найефективнішим для розв'язання конфліктної ситуації:
а) стиль конкуренції;
б) стиль співпраці;
в) стиль ухиляння;
г) стиль пристосування.
11. Конфлікти виникають тому, що:
а) люди дурні;
б) у людей можуть бути різні цілі, інтереси, позиції або погляди;
в) люди не можуть домовитися;
г) люди не розуміють одне одного.
12. Неконструктивний конфлікт
відрізняється від конструктивного тим, що учасники конфлікту:
а) поводяться коректно;
б) уважно вислуховують одне одного;
в) кричать та дурять одне одного;
г) намагаються зрозуміти одне одного.
Розв 'язання конфліктів та шляхи їх запобігання.
Вибір прикладу для наслідування.
1. Стиль конкуренції під час
конфлікту передбачає:
а) що ви ухиляєтесь від розв'язання конфлікту, можливо, не маючи рації, або
ж не хочете витрачати сили на конфлікт;
б) що ви активно прямуєте до розв'язання конфлікту своїм шляхом, оскільки
впевнені, що ваше рішення правильне;
в) що ви обстоюєте свій інтерес, проте враховуєте інтереси іншої сторони;
г) що ви не обстоюєте свої інтереси й дієте спільно з протилежною
стороною.
2. Відзначте, в якому випадку описано
агресивну позицію в конфліктній ситуації?
а) Ви не хочете нікого слухати, кричите, даєте волю рукам і навіть можете
завдати шкоди тим, хто вас оточує;
б) ви йдете, так і не розв'язавши конфлікту;
в) ви активно спілкуєтесь із протилежною стороною, аналізуєте свої та чужі
інтереси, шукаєте реальний шлях до розв'язання конфлікту;
г) ви плачете, не намагаючись розв'язати конфлікт.
3. Які принципи не допоможуть
розв'язати конфлікт?
а) Обговорюйте проблему, а не людей;
б) визначте причину конфлікту;
в) не погоджуйтесь із пропозиціями іншої сторони, наполягайте на своєму;
г) запропонуйте всі можливі варіанти розв'язання конфлікту.
4. Бажання бути на когось схожим:
а) залишається на все життя;
б) є характерним для підліткового віку;
в) є характерним для періоду зрілості;
г) зберігається навіть у старості.
5. Якщо ваша майбутня
дитина-підліток обклеїть усі стіни кімнати портретами свого кумира, то ви:
а) знімете ці портрети й поклеїте нові шпалери;
б) посварите дитину за те, що вона так зробила;
в) посмієтеся з дитини, через те що вона так зробила;
г) поставитесь до цього спокійно, розуміючи, що з віком усе це минеться.
6. Кумир — це:
а) недосяжний ідеал, який живе в іншому світі;
б) така сама людина, як і всі, зі своїми проблемами, нещастями й
перемогами;
в) надприродна істота;
г) людина, котра завжди щаслива.
7. Стиль співпраці під час
конфлікту передбачає, що ви:
а) ухиляєтесь від розв'язання конфлікту, можливо, не маючи рації, або ж не
хочете витрачати сили на конфлікт;
б) активно прямуєте до розв'язання конфлікту своїм шляхом, оскільки
впевнені, що ваше рішення правильне;
в) відстоюєте свій інтерес, проте враховуєте інтереси іншої сторони;
г) не відстоюєте свої інтереси й дієте спільно з протилежною стороною.
8. Якщо ви та ваш кривдник
відкрито заявляєте про свої позиції й висуваєте свої вимоги, то це стадія:
а) усвідомлення конфлікту;
б) початок відкритого протистояння;
в) розвитку конфлікту;
г) завершення конфлікту.
9. Яка з рис характеру не
допомагає людині під час розв'язання конфліктів?
а) Упевненість у собі;
б) уміння чітко формулювати свої вимоги;
в) роздратування й лють;
г) уміння тримати себе в руках.
10. Які риси людей роблять їх для
нас привабливими?
а) Безчесність;
б) непорядність;
в) відповідальність;
'
г) недоброзичливість.
11. Бажання бути на когось схожим:
а) ніколи не минає;
б) минає після закінчення підліткового періоду;
в) є характерним для періоду старості;
г) зберігається в зрілому віці.
12. Якщо ваша майбутня
дитина-підліток почне вдягатися так само, як її кумир, то ви:
а) змусите її зняти цей одяг;
б) посварите дитину за те, що вона так зробила;
в) посмієтеся з дитини, через те що вона так зробила;
г) поставитесь до цього спокійно, розуміючи, що з віком усе це минеться.
Немає коментарів:
Дописати коментар