Проблема
превентивності завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних,
медичних, правових, соціологічних досліджень у різних країнах світу. В Україні
ця проблема набуває особливої гостроти, оскільки молодь формується в складних
соціокультурних умовах економічних і політичних суперечностей,
неврівноваженості соціальних процесів, криміногенності суспільства.
Школа – це місце, де дитина
проводить значну частину часу. Тому саме школа має великі можливості у
здійсненні профілактичної роботи з учнями. Це єдиний організм з тісними
взаємозв‘язками всіх його структурних компонентів. Одна з основних задач школи – створити здоровий
мікроклімат та ситуацію успіху для учнів.
Превентивне виховання в школі – це система підготовчих та профілактичних дій педагогів,
спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру,
проявам асоціальної поведінки підлітків та організацію належного догляду за
діяльністю школярів.
Іноді
це буває досить нелегко через негативний ( нажаль) приклад батьків.
У нашій школі однією із основних задач є
формування в учнів бажання жити, бути здоровими, чогось прагнути і обов`язково
досягати, тому що сучасне життя потребує активної
творчої особистості. Виховати її можна лише впроваджуючи у педагогічну практику
стратегії розвитку критичного мислення. Завдання цієї стратегії полягає у
„пробудженні свідомості”, коли молода людина усвідомлює реалії, що оточують її,
і шукає шляхи передусім попередження, а вже потім розв'язання проблем.
Такий підхід співзвучний концепції особистісно-орієнтованого навчання і
нерозривно пов'язаний із застосуванням активних та інтерактивних технологій, в тому числі і тренінгових.
Для того, щоб навчати сучасну молодь та бути для неї прикладом, щоб
якісно і з користю проводити виховну роботу, необхідно навчатись самому, тому учителі
біології та основ здоров`я, а також класні керівники відвідували курси «Захисти себе від ВІЛ», «Школа проти СНІДу»,
«Дорослішай на здоров`я», «Курси гуманної педагогіки» та отримали відповідні
сертифікати. Діяльність учителів біології та основ здоров`я, а також класних
керівників на уроках і позакласних
заходах направлена на те, щоб сформувати у дитини правильне, чітке і стійке
поняття про те, що таке здоров`я, які можливості воно відкриває перед людиною,
і як його зберегти на довгі роки та стати здоровим та щасливим довгожителем.
Для досягнення поставленої мети ми використовуємо
інтерактивні технології на уроках, а
також проводимо уроки – тренінги.
Також ми з учнями постійно
працюємо і створюємо вистави, які повинні
сформувати правильне, толерантне
ставлення до віл – інфікованих та хворих на СНІД людей. В цьому нам допомагають
і медичні працівники. Робота над таким матеріалом разом з учнями дає можливість
педагогу стати ближче до дітей, розвивати довірливі стосунки з учнями, впливати
не з авторитарної позиції старшого, учителя, а з позиції друга, рівного, але
мудрішого через більший життєвий досвід. Буває, що дитина тільки тоді може
довірити, відкрити свої проблеми, задати
питання, що її турбують.
У профілактиці шкідливих звичок, на наш погляд, важливо акцентувати увагу
молоді саме на перевагах здорового способу життя. В цій роботі також
використовуються тренінгові та інші інтерактивні технології, але не можна не зупинитися на агітбригадах . Під
час такої роботи діти отримують багато теоретичних знань щодо проблеми, а також
використовується чудовий метод навчання «рівний – рівному», коли ці теоретичні знання а також власний
позитивний досвід доносять до великих груп учнів такі ж самі учні, однолітки.
Так інформація сприймається краще тими, перед ким виступають, а у тих , хто виступає,
формується додатково почуття відповідальності. Тому до агітбригад необхідно
обов`язково залучати дітей з груп ризику ( наприклад тих, чиї батьки мають
шкідливі звички, або тих, хто стоїть на внутрішньо шкільному обліку чи має
можливість туди потрапити, а також дітей, які за різними причинами потрапили до
складних життєвих умов та ситуацій).
У виховних заходах, які присвячені здоровому
способу життя є одна особливість : перед їх проведенням обов`язково проводиться
анкетування, мета якого - з`ясувати актуальність теми для учнів даного
колективу та віку, а також визначити об`єм знань, що наявні у учнів з даного
приводу. В ході заходу обов`язково
створюється ситуація або ставиться питання, яке учням необхідно вирішити, тоді
учні набувають нові знання спираючись на уже набутий досвід. Така інформація
сприймається і відтворюється краще.
Одним з дуже важливих та дієвих факторів, що впливають на думки і
світогляд підлітків ми вважаємо яскравий позитивний приклад видатних людей,
спортсменів, які ведуть здоровий та
високоморальний спосіб життя, що є щасливими як у приватному житті, так і у
кар`єрі. Але просто розповідати про таких людей від себе – мало користі, тому
ми запрошуємо їх до себе і вони самі розповідають учням про своє життя.
В нашій школі працюють футбольні та баскетбольні спортивні класи. Для них була
організована зустріч з нападаючими ФК
“Дніпро” Євгеном Селезньовим і Олександром Гладким.
Також до нас завітали
гості із американської збірної з
жіночого баскетболу. Особисто для наших учнів був проведений майстер – клас з
цієї гри.
Наші учні можуть похвалитися і
олімпійською класною годиною, що проводили для них олімпійські чемпіонки з
волейболу. Діти бачили величезну кількість нагород, слухали цікаві історії з
олімпійського життя. Створювалася ситуація успіху, діти могли вдіти нагороди,
відчути смак перемоги, але й зрозуміти, що тільки міцне здоров`я, правильний,
здоровий спосіб життя, праця та наполегливість можуть привести до цього. Після
цієї класної години декілька дівчат з 5- 6 класів почали займатися волейболом.
Також в нашій школі відбулася
зустріч з відомим американським голкіпером жіночого футболу Трейсі Нунан. Метою її приїзду було залучення дівчат до
спорту і ведення здорового способу життя. Трейсі провела майстер – клас для
наших дівчаток. Тепер серед наших восьмикласниць також є футболістки.
Діти в нашій школі
спортивні, веселі, життєрадісні, більшість займається спортом, танцями. Їх
цікавить здорове життя і можливості, які
воно відкриває. Тому ми вважаємо, що робота наша – плідна, дуже важлива ,
серйозна та необхідна молоді ,
суспільству, державі. Завжди і всюди ми ведемо за здоров`я агітацію,
бо здорові діти – здорова нація!
Немає коментарів:
Дописати коментар