Я - УЧИТЕЛЬ

Я -  педагог і особистість


    Усі дороги ведуть до школи…Ці слова цілком і повністю характеризують мій життєвий шлях . Мало хто знає про те , що познайомилася я зі своїм кабінетом ще за часів відвідування дитячого садка. І неодноразово,  замість дитячого садка, у силу різних обставин  я опинялася тут, у кабінеті  біології, під час проведення занять.  Не дивно, що вже тоді, у дитячому садку  років у п' ять я уявляла , як пишу крейдою на дошці домашнє завдання. У десять - мріяла стати вчителем. У чотирнадцять - допомагала вчителям перевіряти зошити. У шістнадцять -  стала студенткою факультету біології Дніпропетровського національного університету.  І не шкодую про це жодного дня. Наша школа для мене – це другий рідний дім , а стіл, за яким я працюю , ще той, старенький, під яким я колись ховалась. 
       Я – вчитель.   Іноді, коли в школі після уроків настає тиша, я замислююсь і задаю собі питання: «Чому я тут?» Ні,  не працюю – я тут живу. Чому  навіть у ті часи, коли шкільні стіни замінюються на домашні, я знову повертаюся подумки до школи, до учнів, уроків?…Напевно, тому , що для мене професія вчитель – це не робота, це – моє життя. Тут, на уроках, я не помічаю, як лине час, а  спілкування з дітьми залишає мою душу  молодою . Водночас я відчуваю , що кожна дитина робить мене мудрішою, вчить чомусь, знаходить відгук в моєму серці.
      Пропрацювавши в школі кілька років , я зрозуміла одну річ: ти – або вчитель, або – ні. І не буває тут середнього.  Вчитель – це стан душі і думок, стиль життя і спілкування. Щоб бути вчителем, просто навчати мало, необхідно мати любов і терпіння  до учнів, необхідно захоплюватися своїм предметом, із захопленням навчати  дітей …Тільки не тому, що так треба, а тому, що тобі так хочеться поділитися знаннями.
    Я – вчитель.  Чому саме я?  Я вірю,  що кожна людина в цьому світі  має своє призначення .   Аналізуючи свій життєвий шлях, я знову і знову переконуюсь, що моє призначення – бути учителем. І навчати не тільки предмету, який я дуже люблю.    Я постійно думаю про те, чи все я зробила для учня так, як треба? Чи змогла я торкнутися його душі, щоб виріс він  добрим і людяним? Чи буде в ньому прагнення пізнати і зберегти  навколишній світ,  побачити в ньому красу і неповторність? Чи захистить він тварину від жорстокості?  Якою він виросте людиною? Чи залишиться на Землі після нього щось хороше, добре? Адже людиною мало народитись – людиною треба стати. Як допомогти дитині  на цьому непростому шляху?
     У своєму спілкуванні з дітьми ( мені не хочеться називати це роботою) , я хочу бути старшим товаришем, намагаюся поділитись власним життєвим досвідом, застерегти дітей від можливих помилок. Я намагаюсь бути відкритою і доступною у спілкуванні, вислухати і підтримати, підказати і пожаліти, направити і захистити,  а іноді просто налити склянку чаю і мовчки посидіти поряд. Бо діти – різні, і різне у них життя. Щоб зрозуміти дитину , необхідно побачити перед собою не тільки учня, а особистість, молоду і недосвічену , з власними проблемами і переживаннями, особливостями виховання в родині. І так важливо вчасно простягнути їй руку допомоги.
   На своїх уроках я завжди  пов`язую матеріал з життям, навчаю дітей користуватися новими  знаннями. Я вважаю, що знання  мають цінність, якщо вони  пов`язані з практикою  життя. І не випадково я обрала саме біологію, бо мій предмет – наука про життя.  Ми навчаємо один одного: я - дітей, а діти -  мене. 

       Поліщук Наталія Ігорівна, КЗО СЗШ № 62. Учитель біології, пед. стаж 10 років 

***********************************************************************************
В своїй школі я з'явилася набагато раніше, ніж почала в ній навчати дітей.  Я закінчила її в 1998 році… Але, напевно, мало хто знає про те , що познайомилася я зі стінами цього кабінету ще за часів відвідування дитячого садка. І неодноразово  замість дитячого садка в силу різних обставин  я опинялася тут, у кабінеті  біології під час проведення занять. 
   Я дуже люблю свою роботу, хоча вона складна і займає більшість часу. Я дуже люблю дітей, хоча іноді здається, що вже не вистачає сил. Я завжди намагаюся бути чесною, відкритою і доступною для учнів, і відчуваю, що вони довіряють мені. Я обожнюю свій предмет і вважаю його одним з найцікавіших, найперспективніших, найнеобхідніших. В біології ще багато невідкритого, незвіданого. Нам необхідні добрі лікарі, ветеринари, агрономи, мікробіологи, тренери, селекціонери, генетики… Це тільки початок переліку.  В цьому я переконую своїх учнів. Я не просто навчаю, я намагаюся постійно показати для чого ці знання необхідні, де можна скористатися  ними на практиці і в подальшому дорослому житті.

   Кожний урок я намагаюся зробити цікавим. Для цього постійно навчаюся і вдома самостійно, і відвідую різноманітні курси. Постійно поглиблюю знання з предмета. Люблю навчатися чогось нового і обов'язково втілюю це в життя. Буває, що не можу чітко  відповісти на якесь питання, що має учень. Але я цього не соромлюся.  Я кажу, що ця наука дуже об'ємна і неможливо знати все. Натомість ми ставимо з учнями проблемне питання і разом шукаємо на нього відповідь. Це тільки посилює довіру і повагу учнів. Ми навчаємо один одного: я- дітей, а діти -  мене.

У роботі сучасного учителя  вважаю важливим  використання ІКТ
На уроках постійно впроваджую
 інтерактивні технології навчання, окреме місце виділяю тренінгу
Мої улюблені методи навчання : Проблемно - пошуковий метод, метод проектів 



   Головне, щоб дітям було цікаво і вийшовши зі школи вони мали критичне мислення і життєві навички, а також знання, що стануть їм у нагоді.

   Коли я бачу зацікавленість, коли я бачу результат – я щаслива.

Я на сайті МОН

Немає коментарів:

Дописати коментар

СПОДОБАЛАСЬ СТАТТЯ? ПОДІЛИСЬ З ДРУЗЯМИ!