Департамент
освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації
Вінницький
обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
10 клас 29 листопада 2014
р.
І. Тестовий тур.
Завдання групи А
Уважно прочитайте наступні запитання. У завданнях цієї групи з чотирьох
варіантів відповідей
правильним є тільки один. Визначте
правильний варіант відповіді.
1.
Виберіть
групи рослин, які мають кореневище
А
кульбаба, морква Б пирій, буряк В валеріана, конвалія Г підсніжник, буряк
2.
Вкажіть,
які молюски відносяться до класу Двостулкові
А беззубка Б ставковик В слизун Г слимак
3.
Вкажіть,
який хімічний зв'язок виникає при сполученні залишків амінокислот в молекулі
білка
А іонний Б водневий В
пептидний Г
дисульфідний
4.
Вкажіть,
який тип рослинної тканини відсутній у мохоподібних
А
основна Б твірна В провідна Г фотосинтезуюча
5.
Вкажіть
складову ока, яка містить пігмент меланін
А
рогівка Б сітківка В білкова оболонка Г райдужка
6.
Вкажіть тип темпераменту
людей, які легко збуджуються,
нестримані, емоційні, необачні у своїх вчинках
А сангвінічний Б флегматичний В
холеричний Г
меланхолічний
7.
Вкажіть,
до якої групи грибів належить трутовик
А
автотрофи Б паразити В отруйні гриби Г сапротрофи
8.
Вкажіть
ознаки, характерні для насінини квасолі
А
основними запасаючими речовинами є білки й жири Б насінна шкірка зростається
оплоднем
В
поживні речовини запасаються в сім’ядолях Г зародок
містить одну сім’ядолю
9.
Вкажіть біологічне значення
мейозу
А
забезпечує точну передачу спадкової інформації протягом послідовних
клітинних циклів
Б
забезпечує сталість каріотипу В забезпечує спадкову мінливість
Г
є основним способом поділу соматичних клітин
10.
Вкажіть
запасаючу речовину зелених водоростей
А
пектин Б ламінарин В багрянковий крохмаль Г крохмаль
11. Виберіть ознаки, які притаманні личинкам комах з
неповним перетворенням
А
червоподібна Б гризучий
ротовий апарат В має нечленисті кінцівки Г
схожа на дорослу особину
12.
Визначте,
як впливає на роботу серця адреналін
А
збільшує частоту серцевих скорочень Б
зменшує частоту серцевих скорочень
В
не впливає на частоту серцевих скорочень Г
зменшує силу скорочення серцевого м’яза
13. Виберіть
гормон, який синтезується наднирковими залозами
А паратгормон Б норадреналін В вазопресин Г тироксин
14. Вкажіть, яка структура вуха людини містить рецептори
А основна мембрана Б барабанна перетинка В
покривна мембрана Г слуховий прохід
15. Вкажіть,
у якому шарі шкіри міститься пігмент, що бере участь у синтезі вітаміну D
А епідерміс Б
підшкірна жирова клітковина В ростковий шар Г дерма
Завдання групи Б
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте,
які з запропонованих варіантів відповідей є правильними. У завданнях цієї
групи з п’яти варіантів відповідей вірними можуть бути від одного до п’яти.
16. Вкажіть функцію вічка у клітині
водоростей
А накопичення Б
фотосинтез В містить хлорофіл Г сприймає світло Д
забезпечує фототаксис
17.
Вкажіть
спільні ознаки для гамет людини
А
нерухомі Б рухомі В
мають кулясту форму
Г мають гаплоїдний набір хромосом Д
утворюються шляхом мейозу
18.
Вкажіть,
у якому відділі травної системи остаточно розщеплюються пектини
А ротова порожнина Б 12-типала кишка В тонкий кишечник
Г товстий кишечник
Д шлунок
19.
Вкажіть двомембранні органели еукаріотичної клітини
А
хлоропласти Б рибосоми В
апарат Гольджі Г мітохондрії Д ендоплазматична сітка
20.
Вкажіть,
у виконанні яких функцій беруть участь білки
А
каталітична Б регуляторна В транспортна
Г
передача спадкової інформації Д збереження спадкової інформації
21.
Вкажіть надмембранні комплекси тваринної клітини
А клітинна
стінка Б пелікула В війки
Г глікокалікс Д плазматична мембрана
22.
Вкажіть
органи, які беруть участь у процесі виділення кінцевих продуктів обміну
А
легені Б
нирки В печінка
Г
шкіра Д шлунково-кишковий тракт
23.
Вкажіть
підтипи, які об’єднує тип Хордові
А
Покривники Б Безчерепні В Щелепнороті
Г
Хребетні Д Головохордові
24.
Визначте
біологічні ритми, до яких належить цикл «сон – активність»
А
секундний Б хвилинний В добовий Г сезонний Д річний
25.
Вкажіть
ознаки другої сигнальної системи
А слово – звуковий сигнал
Б слово – сигнал сигналів
В умовні рефлекси виникають на безпосередню дію
чинників середовища
Г умовні рефлекси виникають на слова як
узагальнені поняття
Д базується на роботі органів чуття
26.
Встановіть
відповідність між півкулями головного мозку та центрами, яким вони властиві
1
ліва півкуля А аналітична діяльність
2
права півкуля Б логічне мислення
В образне мислення
Г емоційне сприйняття оточення
Д
просторове уявлення
27.
Установіть
відповідність між періодами розвитку людини та змінами, які відбуваються
1
грудний
А реалізація в обраній професії
2 раннє дитинство Б зміни в
організмі, які обмежують його пристосувальні можливості
3 дошкільний період В закінчується
прорізання молочних зубів
4 зрілий вік Г формуються вигини хребта
Д з’являються перші постійні зуби
28.
Встановіть
відповідність між термінами та їх визначеннями
1 метаболізм А самоподвоєння молекули ДНК
2 гомеостаз Б ферментативні реакції розщеплення складних органічних
речовин у клітині,
3 гаметогенез що
супроводжуються виділенням енергії
4
дисиміляція В
сукупність процесів, що підтримують або відновлюють відносну сталість
умов
життєдіяльності клітин у внутрішньому середовищі
Г сукупність реакцій синтезу і розкладу, що
відбуваються в живих системах і
супроводжуються
перетворенням енергії
Д процес утворення статевих клітин
29.
Встановіть
відповідність між організмом та способом
його вегетативного розмноження
1 суниця А кореневищем
2 калина Б відводками
3 конвалія В листовими живцями
4 сенполія Г стебловими живцями
Д вусами
30.
Встановіть
послідовність етапів синтезу білкової молекули
А утворення первинної структури білка
(поліпептидного ланцюга)
Б транскрипція
В транспорт амінокислот за допомогою т-РНК до
місця синтезу
Г трансляція
Немає коментарів:
Дописати коментар