понеділок, 9 січня 2017 р.

2 етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2014 рік, 10 клас

Департамент освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації
Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
10 клас                     29 листопада 2014 р.
І. Тестовий тур.
Завдання групи А
Уважно прочитайте наступні запитання. У завданнях цієї групи з чотирьох варіантів відповідей
правильним є тільки один. Визначте правильний варіант відповіді.

1.        Виберіть групи рослин, які мають кореневище       
       А  кульбаба, морква     Б  пирій, буряк                  В  валеріана, конвалія           Г  підсніжник, буряк
2.        Вкажіть, які молюски відносяться до класу Двостулкові
       А  беззубка                   Б  ставковик                      В  слизун                                Г  слимак

3.        Вкажіть, який хімічний зв'язок виникає при сполученні залишків амінокислот в молекулі білка 
       А іонний                       Б  водневий                       В  пептидний                         Г  дисульфідний  
4.        Вкажіть, який тип рослинної тканини відсутній у мохоподібних
       А  основна                    Б  твірна                            В  провідна                             Г  фотосинтезуюча
5.        Вкажіть складову ока, яка містить пігмент меланін
       А  рогівка                      Б  сітківка                         В  білкова оболонка               Г  райдужка
6.        Вкажіть тип темпераменту людей,  які легко збуджуються, нестримані, емоційні, необачні у своїх вчинках
       А  сангвінічний             Б  флегматичний               В  холеричний                       Г  меланхолічний
7.        Вкажіть, до якої групи грибів належить трутовик
       А  автотрофи                Б  паразити                        В  отруйні гриби                    Г  сапротрофи
8.        Вкажіть ознаки, характерні для насінини квасолі
       А  основними запасаючими речовинами є білки й жири    Б  насінна шкірка зростається оплоднем
       В  поживні речовини запасаються в сім’ядолях                  Г  зародок містить одну сім’ядолю
9.        Вкажіть біологічне значення мейозу 
А  забезпечує точну передачу спадкової інформації протягом послідовних клітинних циклів
Б  забезпечує сталість каріотипу                            В  забезпечує спадкову мінливість
Г  є основним способом поділу соматичних клітин 
10.    Вкажіть запасаючу речовину зелених водоростей
       А  пектин                      Б  ламінарин                     В  багрянковий крохмаль      Г  крохмаль
11.    Виберіть ознаки, які притаманні личинкам комах з неповним перетворенням
       А  червоподібна           Б гризучий ротовий апарат            В  має нечленисті кінцівки      Г  схожа на дорослу особину
12.    Визначте, як впливає на роботу серця адреналін
А  збільшує частоту серцевих скорочень              Б  зменшує частоту серцевих скорочень          
В  не впливає на частоту серцевих скорочень       Г  зменшує силу скорочення серцевого м’яза 
13.    Виберіть гормон, який синтезується наднирковими залозами
       А  паратгормон            Б  норадреналін                В  вазопресин                        Г  тироксин
14.    Вкажіть,  яка структура вуха людини містить рецептори
       А  основна мембрана   Б  барабанна перетинка    В  покривна мембрана          Г  слуховий прохід 
15.    Вкажіть, у якому шарі шкіри міститься пігмент, що бере участь у синтезі вітаміну D
       А  епідерміс      Б підшкірна жирова клітковина   В  ростковий шар                  Г  дерма


Завдання групи Б
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, які з запропонованих варіантів відповідей є правильними. У завданнях цієї групи з п’яти варіантів відповідей вірними можуть бути від одного до п’яти.

16.    Вкажіть функцію вічка у клітині водоростей
       А  накопичення        Б фотосинтез         В  містить хлорофіл    Г  сприймає світло Д  забезпечує фототаксис
17.    Вкажіть спільні ознаки для гамет людини
       А  нерухомі                                       Б  рухомі                           В мають кулясту форму 
       Г мають гаплоїдний набір хромосом                                         Д утворюються шляхом мейозу
18.    Вкажіть, у якому відділі травної системи остаточно розщеплюються пектини
       А ротова порожнина     Б  12-типала кишка  В  тонкий кишечник                                Г  товстий кишечник           Д  шлунок                
19.    Вкажіть  двомембранні органели еукаріотичної клітини
       А  хлоропласти       Б  рибосоми      В апарат Гольджі    Г  мітохондрії            Д  ендоплазматична сітка       
20.    Вкажіть, у виконанні яких функцій беруть участь білки   
       А  каталітична                                   Б  регуляторна                                            В  транспортна    
       Г  передача спадкової інформації    Д  збереження спадкової інформації
21.    Вкажіть надмембранні комплекси тваринної клітини
       А  клітинна стінка                             Б  пелікула                                                  В  війки    
       Г  глікокалікс                                     Д  плазматична мембрана
22.    Вкажіть органи, які беруть участь у процесі виділення кінцевих продуктів обміну
       А  легені                                             Б нирки                                                        В печінка 
       Г  шкіра                                              Д  шлунково-кишковий тракт
23.    Вкажіть підтипи, які об’єднує тип Хордові   
       А  Покривники                                   Б  Безчерепні                                              В  Щелепнороті  
       Г  Хребетні                                        Д  Головохордові
24.    Визначте біологічні ритми, до яких належить цикл «сон – активність» 
       А  секундний           Б  хвилинний    В  добовий               Г  сезонний                Д  річний
25.    Вкажіть ознаки другої сигнальної системи
А  слово – звуковий сигнал              
Б  слово – сигнал сигналів                
В  умовні рефлекси виникають на безпосередню дію чинників середовища
Г  умовні рефлекси виникають на слова як узагальнені поняття   
Д  базується на роботі органів чуття
26.    Встановіть відповідність між півкулями головного мозку та центрами, яким вони властиві          
       1  ліва півкуля                   А  аналітична діяльність
       2  права півкуля                Б  логічне мислення
                                                  В  образне мислення
                                                  Г  емоційне сприйняття оточення
                                                  Д просторове уявлення
27.    Установіть відповідність між періодами розвитку людини та змінами, які відбуваються
       1  грудний                        А  реалізація в обраній професії
2  раннє дитинство           Б  зміни в організмі, які обмежують його пристосувальні можливості
3  дошкільний період       В  закінчується прорізання молочних зубів
4  зрілий вік                       Г  формуються вигини хребта
                                           Д  з’являються перші постійні зуби
28.    Встановіть відповідність між термінами та їх визначеннями
1  метаболізм                     А  самоподвоєння молекули ДНК
2  гомеостаз                       Б  ферментативні реакції розщеплення складних органічних речовин у клітині,
3  гаметогенез                        що супроводжуються виділенням енергії
 4  дисиміляція                    В сукупність процесів, що підтримують або відновлюють відносну сталість
                                                  умов життєдіяльності клітин у внутрішньому середовищі
                                             Г  сукупність реакцій синтезу і розкладу, що відбуваються в живих системах і
                                                 супроводжуються перетворенням енергії
                                             Д  процес утворення статевих клітин
29.    Встановіть відповідність між організмом  та способом його вегетативного розмноження
1  суниця                            А  кореневищем
2  калина                            Б  відводками
3  конвалія                          В  листовими живцями
4  сенполія                         Г  стебловими живцями
                                           Д  вусами
30.    Встановіть послідовність етапів синтезу білкової молекули
А  утворення первинної структури білка (поліпептидного ланцюга)
Б  транскрипція
В  транспорт амінокислот за допомогою т-РНК до місця синтезу
Г  трансляція









Немає коментарів:

Дописати коментар

СПОДОБАЛАСЬ СТАТТЯ? ПОДІЛИСЬ З ДРУЗЯМИ!