Департамент освіти і науки Вінницької обласної
державної адміністрації
Вінницький
обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
9 клас 29 листопада
2014 р.
І. Тестовий тур.
Завдання групи А
Уважно прочитайте наступні запитання. У завданнях цієї
групи з чотирьох варіантів відповідей
правильним є тільки один. Визначте
правильний варіант відповіді.
1.
Визначте,
яка з тканин рослин може складатися з клітин, що відмерли
А
флоема Б твірна В основна Г ксилема
2.
Вкажіть
шляхи передачі ВІЛ
А
через кров Б через їжу В побутовий Г повітряно-крапельний
3.
Визначте
місце розташування двостулкового клапана в серці людини
А праве
передсердя – правий шлуночок Б лівий шлуночок – аорта
В
ліве передсердя – правий шлуночок Г ліве передсердя – лівий шлуночок
4.
Визначте,
що трапиться з еритроцитами, поміщеними в дистильовану воду
А
залишаться незмінними Б стануть безбарвними
В зморщаться (зменшиться розмір) Г збільшаться в розмірах і
зруйнуються
5.
Виберіть
організми, які здатні розщеплювати целюлозу
А
людина
Б інфузорії кишечника травоїдних
В
амеба
Г
інфузорія-туфелька
6.
Визначте
правильне твердження
А
листок – генеративний орган покритонасінних рослин
Б плід груші - яблуко
В
неорганічне добриво – пташиний послід
Г робінія має прості листки
7.
Визначте,
які ознаки характерні для інфузорії-туфельки
А
одне ядро Б два ядра В одна скоротлива вакуоля Г
наявність джгутиків
8.
Вкажіть
процес, який відповідає поняттю гомеостаз
А
утворення нових клітин Б руйнування клітин
В
забезпечення сталого стану організму Г забезпечення відносної сталості властивостей
організму
9.
Визначте,
у якому з органів травної системи найбільш інтенсивно розщеплюються білки
А
ротова порожнина Б шлунок В печінка
Г товстий кишечник
10. Визначте
основну функцію лімфатичної системи
А
видалення надлишку рідини з тканин Б
транспорт О2 В
транспорт СО2 Г
розщеплення білків
11. Вкажіть, що являють собою крила колорадського жука
А видозмінені кінцівки Б видозмінені ротові органи
А видозмінені кінцівки Б видозмінені ротові органи
В
вирости покривів тіла Г видозмінені органи дихання
12. Визначте, де міститься міоглобін
А
м'язи Б еритроцити В плазма крові Г тромбоцити
13. Вкажіть спеціалізований орган, який відповідає за
дихання у рослин
А
листок Б стебло
В корінь Г спеціалізованого органу не має
14. Вкажіть, як називається тонка сполучнотканинна
оболонка м’яза
А
фасція Б фелема В фістула Г настія
15. Вкажіть спосіб життя, характерний для більшості представників Кільчастих червів
А
прикріплений
Б паразитичний В симбіотичний Г вільноживучий
Завдання групи Б
Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте,
які з запропонованих варіантів відповідей є правильними. У завданнях цієї
групи з п’яти варіантів відповідей вірними можуть бути від одного до п’яти.
16. Виберіть родини рослин, у яких квітка має подвійну
оцвітину
А
Бобові Б Капустяні В Лілійні Г Розові Д Злакові
17. Вкажіть види рослин, які належать до мохоподібних
А
ряска Б сфагнум В маршанція Г зозулин льон Д талабан
18. Вкажіть, хто з тварин за способом живлення є
фільтратором
А
тридакна Б ланцетник В рак річковий Г перлівниця Д виноградний слимак
19. Вкажіть групу тварин, у якій всі організми належать до
одного ряду
А морж, кашалот, стеллерова корова Б
антилопа гну, жираф В носоріг, кінь, тапір
Г ворона, жайворонок, ластівка Д ластівка, соловей,
колібрі
20. Вкажіть, які зміни відбуваються в організмі при
тривалих фізичних навантаженнях
А збільшення розмірів серця Б
збільшення кількості капілярів у м'язах
В збільшення життєвої ємності легень Г збільшення дихального об’єму
Д збільшення частоти серцевих скорочень у стані
спокою
21. Вкажіть форми імунітету
А вроджений Б
набутий В
специфічний Г неспецифічний Д
гуморальний
22. Вкажіть органи та відділи травної системи, стінка
яких утворена посмугованими м'язами
А
язик Б глотка В шлунок Г тонкий кишечник Д пряма кишка
23. Встановіть відповідність між рослинами та їх характеристиками
1
венерина мухоловка А рослина епіфіт
2
омела Б рослина напівпаразит
3
люпин В рослина паразит
4
орхідея Г комахоїдна рослина
Д рослина з симбіотичним зв'язком
24. Установіть відповідність між показниками артеріального
тиску людини та фізіологічними станами
1 90/60 А нормальний стан
2 120/80 Б гіпотонія
3 140/90 В гіпертонія
4 100/180
25. Встановіть послідовність процесу зсідання крові
А утворення тромбіну
Б перетворення протромбіну на тромбін
В руйнування тромбоцитів
Г утворення фібрину
Д утворення протромбіну
Завдання групи В
Уважно
прочитайте наступні запитання. Подумайте, які з запропонованих варіантів
відповідей є правильними. Спосіб відповіді на ці запитання указано у кожному з
них. Бажаємо успіху!
В 1. Проаналізувавши малюнки, дайте відповіді на
наступні запитання:
В 1.1.Вкажіть, який організм
зображено на рисунку
А венерина
мухоловка Б
марсилія В непентес Г адіантум
В 1.2. Визначте, до якої групи належить організм, зображений на рисунку
А Мохоподібні
Б Голонасінні В Папоротеподібні Г Покритонасінні
В 1.3. Визначте умови існування цієї рослини
А вологі місця суходолу Б місця, бідні на азот В
мішані ліси Г
прісні водойми
2.2. Опишіть пристосування
до середовища існування, в якому мешкає об’єкт дослідження.
2.3. Визначте тип
та спосіб його живлення. Чим живиться даний організм?
Немає коментарів:
Дописати коментар