МЕНШЕ
СЛІВ
Чим менше слів – тим
сильніший ефект. Будьте лаконічними. Коли людина говорить багато і швидко, це
видає її хвилювання та нерішучість. Коли ви говорите коротко і по суті, це
свідчить про підготовленість та впевненість у собі. Використовуйте прості
синтаксичні конструкції та виражайте свої думки просто і зрозуміло. Так
потрібна інформація не загубиться серед зайвих фраз.
НЕ НАМАГАЙТЕСЯ ПЕРЕКРИЧАТИ УЧНІВ
Покажіть, що говоритимете
лише тоді, коли в класі буде повна тиша. Так ви продемонструєте, що не
збираєтеся ні з ким змагатися за увагу. Що вам вирішувати, хто коли говоритиме.
Інколи для цього потрібно зупинитися та перерватися на півслові. Повторити ще
раз, ще більше скорочуючи фразу та збільшуючи час паузи. І так до моменту, доки
учні не втихомиряться.
НЕ ДОЗВОЛЯЙТЕ ВТЯГУВАТИ СЕБЕ У СУПЕРЕЧКУ
Не дозволяйте втягувати себе
у діалог, який не стосується теми. Це особливо актуально, коли учитель робить
зауваження, а учень «виправдовується» або починає сперечатися. Не відповідайте
на «аргументи», повторіть власну вимогу чи зауваження. Звучить дещо
безкомпромісно, але це ваше рішення і ви в ньому впевнені. Ваше завдання
– відновити дисципліну.
МОВА ТІЛА
Вимагати тишини можна не лише
словами, а й жестами чи поглядом. Щоб підкреслити важливість певних слів,
поверніться до співрозмовника усім тілом. Дивіться у вічі, злегка нахиліться
(цей жест свідчить про те, що у вас все під контролем). Коли даєте завдання,
стійте на одному місці. Не потрібно жестикулювати, краще скласти руки за спину.
І не відволікайтеся на сторонні справи.
НЕ ПІДВИЩУЙТЕ ГОЛОС
Коли вчитель втрачає контроль
над класом, перший імпульс – підвищити голос, перекричати учнів. Насправді
підвищення голосу свідчить про хвилювання та страх, і учні це дуже тонко
відчувають. Інколи провокують ще більше. Щоб втримати увагу, краще говорити
повільніше і тихіше. Знижуйте голос. Нехай учні в прямому сенсі цього слова
прислуховуються до вас.
Немає коментарів:
Дописати коментар