Календарно-тематичне
планування
з природознавства
на 1-2 семестр 2016-2017 н. р.
вчителя І
категорії сш №62
м. Дніпропетровська
Поліщук Наталії Ігорівни
5 клас
(усього 70 год, 2 год на тиждень, із них – 3 год резервний час)
Кільк
годин
|
№
уроку
|
Зміст
уроку
|
Дата
проведення
|
Домашнє
завдання
|
5
|
Вступ
|
|||
1
|
Науки, що вивчають природу.
Методи вивчення природи.
|
1.09-2.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
|
2
|
Практичне заняття
·
Ознайомлення
з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних
карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література
природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.
|
1.09-2.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
|
3
|
Обладнання для вивчення природи.
Практичне заняття
·
Ознайомлення
з простим обладнанням для природничонаукових
спостережень та дослідів.
Організація спостережень за тілами живої та неживої природи
|
5.09-9.09
|
Дослідницький практикум
Складання переліку
побутових вимірювальних приладів та здійснення вимірювання за допомогою
одного з них.
Прочитати
текст на сторінці
|
|
4
|
Міні-проект (інформаційний)
Визначні вчені-натуралісти
|
5.09-9.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
|
5
|
Узагальнення вивченого.
|
12.09-16.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
|
14
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА,
РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС
|
|||
1
|
6
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
Практичні роботи
·
Вимірювання маси та розмірів різних тіл.
|
12.09-16.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
2
|
7
|
Речовини. Фізичні властивості речовин.
Властивості твердих тіл, рідин і газів.
|
19.09-23.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
3
|
8
|
Атоми і хімічні елементи.
Молекули. Рух молекул. Дифузія.
|
19.09-23.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
4
|
9
|
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні
речовини, неорганічні та органічні речовини.
Чисті речовини і суміші.
|
26.09-30.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
5
|
10
|
Способи розділення сумішей.
Практичні заняття
Розділення сумішей фільтруванням.
|
26.09-30.09
|
Прочитати
текст на сторінці
|
6
|
11
|
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
|
3.10-7.10
|
Прочитати
текст на сторінці
|
7
|
12
|
Фізичні
явища природи. Світлові явища.
Поширення світла. Джерела світла. Сприйняття світла людиною. Значення
світлових явищ для організмів
|
3.10-7.10
|
Прочитати
текст на сторінці
|
8
|
13
|
Теплові явища в природі (випадання
дощу, снігу, утворення та плавлення льоду). Повторюваність явищ
|
10.10-14.10
|
Прочитати
текст на сторінці
|
9
|
14
|
Явища природи. Фізичні явища. Звукові явища,поширення звуку.
|
10.10-14.10
|
Прочитати
текст на сторінці
|
10
|
15
|
Явища природи.
Фізичні явища, їх різноманітність.
(електричні та
магнітні)
|
17.10-21.10
|
Прочитати
текст на сторінці
|
11
|
16
|
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
|
17.10-21.10
|
Прочитати
текст на сторінці
|
12
|
17
|
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок
явищ у природі.
|
31.10-4.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
13
|
18
|
Міні-проект
·
Опале
листя: користь чи шкода?
|
31.10-4.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
14
|
19
|
Узагальнення знань Розв’язування тестів, творчих завдань.
|
7.11-11.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
11
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ
|
|||
1
|
20
|
Небо і небесна сфера. Небесні
світила. Видимі рухи світил.
|
7.11-11.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
2
|
21
|
Поняття сузір’я. Значення зоряного
неба в історії людства.
|
14.11-18.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
3
|
22
|
Практичні заняття
·
Визначення
найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
|
14.11-18.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
4
|
23
|
Небесні тіла. Зоря –
самосвітне небесне тіло.
Відмінності
між зорями.
|
21.11-25.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
5
|
24
|
Міжзоряний простір.
Зоряні системи – галактики.
Відмінності між галактиками. Скупчення галактик
|
21.11-25.11
|
Прочитати
текст на сторінці
|
6
|
25
|
Міні-проект
Світ галактик.
|
28.11-2.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
7
|
26
|
Планети та планетні системи.
Сонячна система.
Відмінності між планетами.
|
28.11-2.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
8
|
27
|
Людина і Всесвіт. Астрономія –
наука, що вивчає Всесвіт.
|
5.12-9.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
9
|
28
|
Методи та засоби астрономічних
досліджень.
|
5.12-9.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
10
|
29
|
·
Міні-проект
Космос далекий і близький.
|
12.12-16.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
11
|
30
|
Контрольна
робота№1
|
12.12-16.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
16
|
РОЗДІЛ ІІІ.
ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|||
1
|
31
|
Гіпотези та сучасні уявлення про
виникнення Землі.
|
19.12-23.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
2
|
32
|
Форма і розміри Землі. Внутрішня
будова Землі.
|
19.12-23.12
|
Прочитати
текст на сторінці
|
3
|
33
|
Рухи Землі. Пори року.
|
9.01-13.01
|
Прочитати
текст на сторінці
|
4
|
34
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
|
9.01-13.01
|
Прочитати
текст на сторінці
|
5
|
35
|
Способи зображення Землі.
|
16.01-20.01
|
Прочитати
текст на сторінці
|
6
|
36
|
Масштаб.
|
16.01-20.01
|
Прочитати
текст на сторінці
|
7
|
37
|
Практичне заняття:
·
Знаходження
на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.
|
23.01-27.01
|
Прочитати
текст на сторінці
|
8
|
38
|
Практичне заняття:
·
Знаходження
на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів.
|
23.01-27.01
|
Прочитати
текст на сторінці
|
9
|
39
|
Ґрунт, його значення. Утворення
ґрунту.
|
30.01-03.02
|
Прочитати
текст на сторінці
|
10
|
40
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. Міні-проект
«Професія» дощового черв’яка.
|
30.01-03.02
|
Прочитати
текст на сторінці
|
11
|
41
|
Повітря – суміш газів. Значення
повітря. Властивості повітря.
|
06.02.-10.02
|
Прочитати
текст на сторінці
|
12
|
42
|
Вода на Землі. Властивості води. Три
стани води. Кругообіг води.
|
06.02.-10.02
|
Прочитати
текст на сторінці
|
13
|
43
|
Вода – розчинник. Розчинні й
нерозчинні речовини. Розчини в природі.
|
13.02-17.02
|
Дослідницький
практикум (за
вибором)
·
Вивчення
розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.
·
Дослідження
впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.
|
14
|
44
|
Значення води у природі.
Використання води людиною.
|
13.02-17.02
|
Прочитати
текст на сторінці
|
15
|
45
|
Міні-проекти
·
Краплина,
або «Де ми втрачаємо
воду?»
|
20.02-24.02
|
Прочитати
текст на сторінці
|
16
|
46
|
Узагальнення
вивченого
|
20.02-24.02
|
Прочитати
текст на сторінці
|
15
|
Тема 2. Планета
Земля як середовище життя організмів
|
Прочитати
текст на сторінці
|
||
1
|
47
|
Організм і його властивості.
Клітинна будова організмів.
|
27.02-03.03
|
Прочитати
текст на сторінці
|
2
|
48
|
Різноманітність організмів:
Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії
|
27.02-03.03
|
Прочитати
текст на сторінці
|
3
|
49
|
Практичні заняття
·
Визначення
назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою
атласів-визначників.
|
06.03-10.03
|
Прочитати
текст на сторінці
|
4
|
50
|
Міні-проект (за вибором)
·
Бактерії
корисні та шкідливі.
|
06.03-10.03
|
Прочитати
текст на сторінці
|
5
|
51
|
Умови життя на планеті Земля.
Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи
|
13.03-17.03
|
Дослідницький
практикум
·
Дослідження
впливу температури, світла і вологості на проростання насіння.
|
6
|
52
|
Пристосування організмів до
періодичних змін умов середовища.
|
13.03-17.03
|
Прочитати
текст на сторінці
|
7
|
53
|
Різноманітність
середовищ життя.
|
20.03-24.03
|
Прочитати
текст на сторінці
|
8
|
54
|
Наземно-повітряне
середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.
|
20.03-24.03
|
Прочитати
текст на сторінці
|
9
|
55
|
Водне середовище життя.
Пристосування організмів до життя у воді.
|
03.04-07.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
10
|
56
|
Ґрунтове середовище
життя. Пристосування організмів до
життя у ґрунті.
|
03.04-07.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
11
|
57
|
Вплив на організми
чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
Співіснування
організмів.
|
10.04-14.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
12
|
58
|
Угруповання
організмів. Екосистеми.
|
10.04-14.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
13
|
59
|
Рослинний
і тваринний світ своєї місцевості.
Практичне заняття
·
Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами,
грибами і тваринами своєї місцевості
|
17.04-21.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
14
|
60
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до
зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
|
17.04-21.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
15
|
61
|
Узагальнення вивченого
|
24.04-28.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
6
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
|||
1
|
62
|
Людина – частина природи. Зв’язок
людини з природою.
|
24.04-28.04
|
Прочитати
текст на сторінці
|
2
|
63
|
Зміни в природі, що виникають
унаслідок природних чинників і діяльності людини.
|
01.05-05.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
3
|
64
|
Міні-проекти (за вибором)
·
Чи
не перетвориться Земля на пустелю?
|
01.05-05.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
4
|
65
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням,
захист планети від забруднення різних видів).
|
8.05-12.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
5
|
66
|
Охорона природи. Червона книга
України.
|
8.05-12.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
6
|
67
|
Заповідники,
заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
|
15.05-19.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
7
|
68
|
Контрольна робота №2
|
15.05-19.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
8
|
69
|
Дослідницький практикум
Дослідження екологічних проблем
своєї місцевості.
|
22.05-26.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
9
|
70
|
Повторення вивченого
Узагальнення знань
|
22.05-26.05
|
Прочитати
текст на сторінці
|
Немає коментарів:
Дописати коментар