пʼятниця, 11 листопада 2016 р.

Календарно-тематичне планування з природознавства, 5 клас

                                 Календарно-тематичне
планування
з  природознавства

на 1-2 семестр  2016-2017 н. р.
вчителя І категорії  сш №62
м. Дніпропетровська
Поліщук  Наталії Ігорівни
5 клас

               

(усього 70 год, 2 год  на тиждень, із них –  3 год резервний час)
Кільк годин
уроку
Зміст уроку
Дата
проведення
Домашнє
завдання
5

Вступ



1
Науки, що вивчають природу.
Методи вивчення природи.

1.09-2.09
Прочитати текст на сторінці 

2
Практичне заняття
·         Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.

1.09-2.09
Прочитати текст на сторінці 

3
Обладнання для вивчення природи.
Практичне заняття
·         Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових  спостережень та дослідів.
Організація спостережень  за тілами живої та неживої природи
5.09-9.09
Дослідницький практикум
Складання переліку побутових вимірювальних приладів та здійснення вимірювання за допомогою одного з  них.
Прочитати текст на сторінці 

4
Міні-проект (інформаційний)
Визначні вчені-натуралісти
5.09-9.09
Прочитати текст на сторінці 

5
Узагальнення вивченого.
12.09-16.09
Прочитати текст на сторінці 
14

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС


1
6
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
Практичні роботи
·         Вимірювання  маси та розмірів різних тіл.

12.09-16.09
Прочитати текст на сторінці 
2
7
Речовини. Фізичні властивості речовин
Властивості твердих тіл, рідин і газів.


19.09-23.09
Прочитати текст на сторінці 
3
8
Атоми і хімічні елементи.
Молекули. Рух молекул. Дифузія.

19.09-23.09
Прочитати текст на сторінці 
4
9
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини.
Чисті речовини і суміші.
26.09-30.09
Прочитати текст на сторінці 
5
10
Способи розділення сумішей.
Практичні заняття 
Розділення сумішей фільтруванням.
26.09-30.09
Прочитати текст на сторінці 
6
11
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
3.10-7.10
Прочитати текст на сторінці 
7
12
  Фізичні явища природи. Світлові явища.  Поширення світла. Джерела світла. Сприйняття світла людиною. Значення світлових явищ для організмів

3.10-7.10

Прочитати текст на сторінці 
8
13
Теплові явища в природі (випадання дощу, снігу, утворення та плавлення льоду). Повторюваність явищ
10.10-14.10
Прочитати текст на сторінці 
9
14
Явища природи. Фізичні явища. Звукові явища,поширення звуку.

10.10-14.10
Прочитати текст на сторінці 
10
15
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. (електричні та магнітні)

17.10-21.10
Прочитати текст на сторінці 
11
16
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.   

17.10-21.10
Прочитати текст на сторінці 
12
17
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.

31.10-4.11
Прочитати текст на сторінці 
13
18
Міні-проект
·         Опале листя: користь чи шкода?

31.10-4.11
Прочитати текст на сторінці 
14
19
Узагальнення знань  Розв’язування тестів, творчих завдань.
7.11-11.11
Прочитати текст на сторінці 
11

РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ


1
20
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.

7.11-11.11
Прочитати текст на сторінці 
2
21
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.

14.11-18.11
Прочитати текст на сторінці 
3
22
Практичні заняття
·         Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

14.11-18.11
Прочитати текст на сторінці 
4
23
Небесні тіла. Зоря – самосвітне  небесне тіло.
Відмінності між зорями.

21.11-25.11
Прочитати текст на сторінці 
5
24
Міжзоряний простір.
Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення галактик

21.11-25.11
Прочитати текст на сторінці 
6
25
Міні-проект
 Світ галактик.
28.11-2.12
Прочитати текст на сторінці 
7
26
Планети та планетні системи. Сонячна система.
Відмінності між планетами.

28.11-2.12
Прочитати текст на сторінці 
8
27
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт.

5.12-9.12
Прочитати текст на сторінці 
9
28
Методи та засоби астрономічних досліджень.
5.12-9.12
Прочитати текст на сторінці 
10
29
·                 Міні-проект
Космос далекий і близький.

12.12-16.12
Прочитати текст на сторінці 
11
30
Контрольна робота№1
12.12-16.12
Прочитати текст на сторінці 
16

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ


1
31
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі.  
19.12-23.12
Прочитати текст на сторінці 
2
32
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.

19.12-23.12
Прочитати текст на сторінці 
3
33
Рухи Землі. Пори року.

9.01-13.01
Прочитати текст на сторінці 
4
34
Місяцьсупутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
9.01-13.01
Прочитати текст на сторінці 
5
35
Способи зображення Землі.
16.01-20.01
Прочитати текст на сторінці 
6
36
Масштаб.  
16.01-20.01
Прочитати текст на сторінці 
7
37
Практичне заняття: 
·         Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.
23.01-27.01
Прочитати текст на сторінці 
 8
38
Практичне заняття: 
·         Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів.
23.01-27.01
Прочитати текст на сторінці 
9
39
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. 
30.01-03.02
Прочитати текст на сторінці 
10
40
Властивості ґрунту.  Догляд за ґрунтом.  Міні-проект
«Професія» дощового черв’яка.
30.01-03.02
Прочитати текст на сторінці 
11
41
Повітря – суміш газів. Значення повітря.  Властивості повітря.
06.02.-10.02
Прочитати текст на сторінці 
12
42
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води.
06.02.-10.02
Прочитати текст на сторінці 
13
43
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі.

13.02-17.02
Дослідницький практикум (за вибором)
·          Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.
·          Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.
14
44
Значення води у природі. Використання води людиною.
13.02-17.02
Прочитати текст на сторінці 
15
45
Міні-проекти
·         Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»
20.02-24.02
Прочитати текст на сторінці 
16
46
Узагальнення вивченого              

20.02-24.02
Прочитати текст на сторінці 
15

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів

Прочитати текст на сторінці 
1
47
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів.
27.02-03.03
Прочитати текст на сторінці 
2
48
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії
27.02-03.03
Прочитати текст на сторінці 
3
49
Практичні заняття
·         Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.
06.03-10.03
Прочитати текст на сторінці 
4
50
Міні-проект (за вибором)
·         Бактерії корисні та шкідливі.
06.03-10.03
Прочитати текст на сторінці 
5
51
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми  чинників неживої природи
13.03-17.03
Дослідницький практикум
·          Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння.

6
52
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
13.03-17.03
Прочитати текст на сторінці 
7
53
Різноманітність середовищ життя.   

20.03-24.03
Прочитати текст на сторінці 
8
54
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.
20.03-24.03
Прочитати текст на сторінці 
9
55
Водне середовище життя. Пристосування організмів до   життя у воді.
03.04-07.04
Прочитати текст на сторінці 
10
56
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.
03.04-07.04
Прочитати текст на сторінці 
11
57
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
Співіснування організмів.
10.04-14.04
Прочитати текст на сторінці 
12
58
Угруповання організмів. Екосистеми. 
10.04-14.04
Прочитати текст на сторінці 
13
59
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.
Практичне заняття
·         Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
17.04-21.04
Прочитати текст на сторінці 
14
60
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
17.04-21.04
Прочитати текст на сторінці 
15
61
Узагальнення вивченого

24.04-28.04
Прочитати текст на сторінці 
6

Тема 3. Людина на планеті Земля



1
62
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою.
24.04-28.04
Прочитати текст на сторінці 
2
63
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. 
01.05-05.05
Прочитати текст на сторінці 
3
64
Міні-проекти (за вибором)
·         Чи не перетвориться  Земля на пустелю?
01.05-05.05
Прочитати текст на сторінці 
4
65
Екологічні проблеми та їх розвязування (збереження біологічного різноманіття,     боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).

8.05-12.05
Прочитати текст на сторінці 
5
66
Охорона природи. Червона книга України.
8.05-12.05
Прочитати текст на сторінці 
6
67
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
15.05-19.05
Прочитати текст на сторінці 
7
68
Контрольна робота №2
15.05-19.05
Прочитати текст на сторінці 
8
69
Дослідницький практикум
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.
22.05-26.05
Прочитати текст на сторінці 
9
70
Повторення вивченого
Узагальнення знань
22.05-26.05
Прочитати текст на сторінці 



Немає коментарів:

Дописати коментар

СПОДОБАЛАСЬ СТАТТЯ? ПОДІЛИСЬ З ДРУЗЯМИ!